Sökning: "Choise of market"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Choise of market.

  1. 1. Marknadsorientering inom friskvårdsbranschen – En kvalitativ studie av tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Alex Kambourian; Fredrik Stridlund; [2020]
    Nyckelord :Market orientation; intelligence generation; intelligence dissemination; responsiveness; financial profitability; non-financial profitability; service companies; wellness industry; Marknadsorientering; informationsinsamling; informationsspridning; respons på information; finansiell lönsamhet; icke-finansiell lönsamhet; tjänsteföretag; friskvårdsbranschen;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att få en ökad förståelse för hur tjänsteföretag marknadsorienterar sig inom friskvårdsbranschen. Metod: Studien utgår från ett hermeneutiskt synsätt med en induktiv utgångspunkt. En kvalitativ forskningsmetod används för tio företag verksamma inom friskvårdsbranschen. LÄS MER

  2. 2. What role do social media play in the market entry strategy for SMEs establishing on the global market?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Nilsson; Katrin Selmer; [2016-10-12]
    Nyckelord :Choise of market; Market entry; Overcoming resource limitations; SMEs; Social media; Timing of entry;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Beställarens syn på partnering

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Martin Vind; [2016]
    Nyckelord :partnering; cooperation form; client; morally responsabillity; partnering; samverkansform; beställare; moraliskt ansvar;

    Sammanfattning : Samverkansformen partnering har under de senaste åren använts i stor utsträckning på den svenska byggmarknaden. Arbetssättet kom till Sverige i slutet av 1990- talet och har främst under de senaste fem åren etablerat sig hos beställare och byggentreprenörer. Trots det så är det fortfarande ett helt nytt begrepp för många. LÄS MER

  4. 4. Swedish consumers´ views of cheese brands : an explorative survey among students’ views

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Charlotte Lindén; Elisabeth Åkesson; [2015]
    Nyckelord :branding; cheese; consumer; view;

    Sammanfattning : Research shows that the Swedish consumption of cheese is increasing every year. The production of cheese in Sweden can not meet this increasing demand which leads to an increase in imported cheese. At the same time this sector within the food production is losing market shares rapidly. LÄS MER

  5. 5. Standardisering VS Anpassning och korrelationen till lönsamhet : En flerfallsstudie om hur anpassningsgraden av marknadsstrategier påverkar prestation

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Cecilia Melki; Paola Rashid; [2011]
    Nyckelord :Marketing; marketing strategies; alignment; standardization; market share; FMGC; Marknadsföring; marknadsstrategier; anpassning; standardisering; marknadsandelar; FMGC.;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att undersöka förhållandet mellan standardisering och anpassning. Detta genom att undersöka prestationen för olika marknadsstrategier beroende på anpassningsgrad samt omvärldsfaktorer. LÄS MER