Sökning: "Choise of market"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Choise of market.
1. Marknadsorientering inom friskvårdsbranschen – En kvalitativ studie av tjänsteföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att få en ökad förståelse för hur tjänsteföretag marknadsorienterar sig inom friskvårdsbranschen. Metod: Studien utgår från ett hermeneutiskt synsätt med en induktiv utgångspunkt. En kvalitativ forskningsmetod används för tio företag verksamma inom friskvårdsbranschen. LÄS MER
2. What role do social media play in the market entry strategy for SMEs establishing on the global market?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Beställarens syn på partnering
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Samverkansformen partnering har under de senaste åren använts i stor utsträckning på den svenska byggmarknaden. Arbetssättet kom till Sverige i slutet av 1990- talet och har främst under de senaste fem åren etablerat sig hos beställare och byggentreprenörer. Trots det så är det fortfarande ett helt nytt begrepp för många. LÄS MER
4. Swedish consumers´ views of cheese brands : an explorative survey among students’ views
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Research shows that the Swedish consumption of cheese is increasing every year. The production of cheese in Sweden can not meet this increasing demand which leads to an increase in imported cheese. At the same time this sector within the food production is losing market shares rapidly. LÄS MER
5. Standardisering VS Anpassning och korrelationen till lönsamhet : En flerfallsstudie om hur anpassningsgraden av marknadsstrategier påverkar prestation
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syfte: Studien syftar till att undersöka förhållandet mellan standardisering och anpassning. Detta genom att undersöka prestationen för olika marknadsstrategier beroende på anpassningsgrad samt omvärldsfaktorer. LÄS MER