Sökning: "Co-branding"

Visar resultat 16 - 20 av 96 uppsatser innehållade ordet Co-branding.

  1. 16. Making the invisible visible: a study on ingredient branding in the automotive industry : An experimental study in the automotive industry

    Master-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Sara Elamir; Davide Licheri; [2020]
    Nyckelord :Co-branding; Ingredient branding; Perceived quality; Brand loyalty; brand image Automotive industry;

    Sammanfattning : In a competitive environment, ensuring to provide high quality can be considered as one of the key objectives of the organizations. For guaranteeing that, the firms should communicate efficiently regarding quality, in order to influence the consumers´ perception towards quality. LÄS MER

  2. 17. Varumärkessamarbeten, ett stöd eller del i en långsam död? : En kvantitativ studie av mer och mindre modemedvetna konsumenters upplevelser av H&M:s partnervarumärke samt framgångsfaktorer för lyckade samarbeten.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Lind; Karin Lönnberg; Emma Peres; [2020]
    Nyckelord :Co-branding; fast-fashion; luxury brands; H M; Co-branding; fast-fashion; lyxvarumärke; H M;

    Sammanfattning : Varumärket har sedan många år tillbaka utgjort en viktig strategisk resurs för många företag. I dagens samhälle råder en tuff modemarknad med många aktörer som slåss om kundens intresse. Det är därför viktigt att företagen sticker ut ur mängden och differentierar sig. LÄS MER

  3. 18. HOW DOES CO-BRANDING INFLUENCE BRAND IMAGE : A qualitative research on Supreme’s brand image from consumers’ perspectives

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kaer Li; Xinyi Wang; [2019]
    Nyckelord :brand; branding; brand image; co-branding; Supreme;

    Sammanfattning : Purpose- The purpose of this paper is to explore the influence of co-branding on brand images from consumers’ perspectives and whether the result of co-branding is consistent with the companies’ expectations or not. Design/methodology/approach- A qualitative research approach is adopted to allow a deeper insight into the impacts of Supreme co-branding from consumers’ perspectives. LÄS MER

  4. 19. Are you a sellout? : En kvalitativ studie om reklammusik och kongruensen mellan varumärken i reklamsamarbeten

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jennika Elisson; Sofia Hedegård; Lisa Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :Music in advertising; advertising collaborations; congruence; image; authenticity; cobranding; brand; musician; sellout; anonymous; Reklammusik; reklamsamarbeten; kongruens; image; autenticitet; co-branding; varumärke; musiker; sellout; anonym;

    Sammanfattning : Reklammusik är något som funnits in nästan 100 år, men begreppet och attityden mot den är något som har förändrats avsevärt. Från att ha varit något som musiker tagit avstånd från för att behålla sin autenticitet, har det istället blivit ett sätt att mäta framgång på. LÄS MER

  5. 20. Ingrediensvarumärken i bostadsannonser: Hur visuellt inkluderande av exklusiva samt välkända varumärken påverkar konsumenters attityd, uppfattad kvalitet samt intentioner.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Hanna Sundberg; Julia Roubert; [2019]
    Nyckelord :Co-branding; Ingredient branding; Secondary associations; Stockholm housing market; Housing advertisements;

    Sammanfattning : Varje vecka tittar tusentals människor i Sverige på mäklarannonser. Förutom säljande objektbeskrivning så har ofta prospektet väl utvalda bilder, som med hjälp av exklusiva varumärken vill förhöja konsumenternas intryck av bostaden. LÄS MER