Sökning: "E-marketing"

Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade ordet E-marketing.

  1. 21. "Foreign Market Exploitation with E-marketing Strategy of Thaiearthtone Company"

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Pharktanat Pattararittisak; Nicha Chienchiranai; [2009]
    Nyckelord :e-commerce; e-marketing; relationship marketing;

    Sammanfattning : Abstract   Date:                              May 21, 2009   Program:                                 International Marketing   Course name:                  EFO705 Master Thesis   Title:                                         Foreign Market Exploitation with E-marketing Strategy of Thaiearthtone Company   Authors:                         Nicha Chienchiranai      851212-T107                                       Pharktanat Pattararittisak   820930-T251   Tutor:                                      Daniel Tolstoy   Problem:                        How can Thaiearthtone exploit opportunity in foreign market by using e-marketing strategy?   Purpose:                         To develop an appropriate e-marketing strategy to increase satisfaction of existing customers and simultaneously attraction of new customers.   Method:                           This research is based on qualitative research, using exploratory research method. LÄS MER

  2. 22. MISSILE : Utvecklingsmodell och strategier för framgångsrika publika webbtjänster

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Robin Langell; Erik Scherman; [2009]
    Nyckelord :Public Web services; Entrepreneurship; Web 2.0; Usability; E-marketing; Lock-IN; IT; Development; Web Development; Viral Marketing; Development Model; MALIN; MISSILE; Publika webbtjänster; Entreprenörskap; Web 2.0; Användbarhet; E-marknadsföring; Lock-IN; IT; Systemutveckling; Webbutveckling; Viral Marknadsföring; Utvecklingsmodell; MALIN; MISSILE;

    Sammanfattning : Att utveckla en publik webbtjänst kan tyckas lätt, men att få denna till en framgångsrik och lönsam applikation är en annan sak. Konkurrensen är idag stenhård och en bra applikation är långt ifrån det enda man behöver för att lyckas. LÄS MER

  3. 23. Cross-Cultural Issues of Online Communication: A Comparison Between Swedish and Chinese Websites

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tin Yan Audrey Wang; David Do; [2007]
    Nyckelord :cross-cultural issues; culture; Swedish culture; Chinese culture; international marketing; e-marketing; Internet marketing; communication; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 24. E-marknadsföring och Traditionell marknadsföring : Möjliga kombinatoriska effekter inom bilindustrin

    Kandidat-uppsats, IHH, Informatik

    Författare :Andreas Fredriksson; Tomas Wahlstöm; Markus Lindholm; [2005]
    Nyckelord :e-marketing; marketing; car industry; e-marknadsföring; marknadsföring; bilindustrin;

    Sammanfattning : A change is gradually taking place in the media industry. Traditional communication channels are being replaced by new, electronic, ones (Johnson, 2003). Segmented marketing is gaining popularity, as the mass-marketing model is becoming more or less obsolete (Kotler et al. 2001). LÄS MER