Sökning: "Fashion e-commerce"

Visar resultat 26 - 30 av 159 uppsatser innehållade orden Fashion e-commerce.

  1. 26. Om unga kvinnor fick bestämma : En kvalitativ studie om perceptioner av kvinnlig gestaltning i modebilder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Frid; Lina Almén; Yasmin Garcia Johansson; [2022]
    Nyckelord :Female consumers; gender; stereotypes; fashion images; female ideals; gender progressive marketing; Kvinnliga konsumenter; genus; könsstereotyper; modebilder; kvinnoideal; genusprogressiv marknadsföring;

    Sammanfattning : Modebilder har länge porträtterat kvinnor genom könsstereotyper och ouppnåeliga ideal men nu sätter konsumenter mer press än någonsin på modeföretag att utveckla mer mångsidighet inom modebilder. Tidigare forskning kring ämnet har främst studerats utifrån hur kvinnor porträtteras i modebilder, vilka könsstereotyper som används och hur det påverkar konsumenter. LÄS MER

  2. 27. Identification and implementation of sustainability indicators in e-commerce for electronic goods: a Swedish case study

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Jasmin Ella Masic; [2022]
    Nyckelord :Electronic goods; E-commerce; Sustainability; Indicators; Consumer Behaviour; Social sustainability; Environmental sustainability; Sustainable development; circularity;

    Sammanfattning : When looking at shopping online there is a large amount of waste and mass consumption associated with it, therefore the topic of sustainability within e-commerce is a rising. There is research within shopping more sustainably for fashion and beauty, however there is a gap in the market when looking at the electronic goods sector. LÄS MER

  3. 28. Paketbox? Yes box! : Skillnader och likheter vid kunders användning av paketbox som leveransalternativ vid e-handel från apoteks- respektive modebranschen

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Caroline Kempe Sjöström; Hannah Sackbrook; [2022]
    Nyckelord :parcel locker; delivery time; geographical convenience; opening hours; environmental sustainability; ease of use; avoidance of human interaction; pharmacy industry; fashion industry; e-commerce customer; paketbox; leveranstid; geografisk bekvämlighet; öppettider; miljömässig hållbarhet; användarvänlighet; undvikande av mänskliga interaktioner; apoteksbranschen; modebranschen; e-handelskund;

    Sammanfattning : De senaste åren har kantats av en ökad e-handel samt allt högre krav från kunder på leveransalternativ. Paketbox är ett leveransalternativ som ökar alltmer i popularitet men är i Sverige fortfarande under utveckling. Två branscher där de flesta kunder har e-handlat från är apoteksbranschen och modebranschen. LÄS MER

  4. 29. Survival of the fittest : The Internationalization of Fashion Start-ups

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alina Zubanova; Reena Sauer; Sergio Andres Ruiz Gonzalez; [2022]
    Nyckelord :Internationalization; International Business; Fashion Startups; Survival; Factors; Business Strategy;

    Sammanfattning : Globalization is a development that allowed businesses to internationalize with ease. Startup hubs in Europe are growing and fashion is one of the most dynamic internationalizing industries. Combining the aspects of startups, fashion and internationalization led to the development of this research topic. LÄS MER

  5. 30. Returpolicys påverkan på konsumenter : En kvantitativ studie kring hur olika returkomponenter påverkar konsumenters upplevda risk vid köp av kläder online

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jessica Janzén; Rebecca Rönn; [2022]
    Nyckelord :Returns; return policies; return behavior; return time; return cost; return effort; perceived risk; purchase intention; e-commerce; Returer; returpolicys; returbeteenden; returtid; returkostnad; retutansträngning; upplevd risk; köpavsikt; e-handel;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur e-handelsföretags returpolicys, mer specifikt returkomponenterna returtid, returkostnad och returansträngning, kan påverka konsumenters upplevda risk vid köp av kläder online. Studien utgår från tre hypoteser, vilka är: “Längre returtider resulterar i en lägre upplevd risk hos konsumenter vid köp av kläder online”, “Lägre returkostnader leder till lägre upplevd risk hos konsumenter vid köp av kläder online” samt “Lägre returansträngning medför att konsumenter upplever en lägre risk vid köp av kläder online”. LÄS MER