Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. #regram - en netnografisk studie av de svenska klädkedjorna Gina Tricots, H&Ms och KappAhls konton på Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Jasmine Johansson; [2017]
    Nyckelord :Instagram; Regram; Sociala medier; Marknadsföring; Netnografi; Reaktioner; Innehåll; Tillgänglighet; Ambassadörer; Svenska klädkedjor; Gina Tricot; H M; KappAhl;

    Sammanfattning : Sociala medier tillsammans med Instagram tar mer och mer plats i dagens samhälle och företag ställer sig ständigt frågan hur de bör marknadsföra sig där. Denna studie undersöker den uppkommande strategin regram, vilket innebär en återupprepning av en redan publicerad bild på Instagram. LÄS MER

  2. 2. Vikten att följa trender - en inköpares dilemma? : En tvärsnittsstudie om beslutsfattandet inom svenska modeföretags inköpsprocesser

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lovisa Sundqvist; Annie Wrang; [2014]
    Nyckelord :Trends; Trend analysis; Trend forecasting agencies; Decision; Risks; Uncertainty; Purchasing; Fashion company; Fashion Industry.; Trender; Trendanalyser; Trendbyråer; Beslut; Risk; Osäkerhet; Inköp; Modeföretag; Modebranschen;

    Sammanfattning : Sedan millenniumskiftet förändrades modevärlden radikalt av fler säsonger, ökad mångfald av trender samtidigt som trendernas livslängds blev allt kortare. Hos inköparna på de stora klädbolagen ställs det idag ett allt större krav att veta vad som kommer att sälja i framtiden. LÄS MER

  3. 3. Vikten att följa trender : en inköpares dilemma?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :LOVISA SUNDQVIST; ANNIE WRANG; [2014]
    Nyckelord :Trender; Trendanalyser; Trendbyråer; Risk; Modebranschen; Beslut; Osäkerhet; Inköp; Modeföretag;

    Sammanfattning : Sedan millenniumskiftet förändrades modevärlden radikalt av fler säsonger, ökad mångfald av trender samtidigt som trendernas livslängds blev allt kortare. Hos inköparna på de stora klädbolagen ställs det idag ett allt större krav att veta vad som kommer att sälja i framtiden. LÄS MER

  4. 4. Hur kan Gina Tricots redan utarbetade CSR-arbete stärka företagets varumärkesimage?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Nina Alexandersson; Mimmi Kalin; [2012]
    Nyckelord :CSR; fast fashion; sustainable development; brand image; brand; hållbar utveckling; varumärkesimage; varumärke;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility, CSR, kan förklaras som ett företags frivilliga samhällsansvar, där grunden för ett lyckat arbete handlar om att finna balans mellan ekonomiskt, miljömässigt och socialt ansvarstagande. Företagen ska inte bara fokusera på dess lönsamhet, utan också bidra till etisk social och miljömässig förbättring, faktorer som idag har blivit en självklarhet för att bidra till en hållbar utveckling men också för att bygga, stärka och bevara varumärket. LÄS MER

  5. 5. Att ta på sig rätt kostym -En studie inom Gina Tricot

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Stenström; Malin Thuresson; [2011-05-31]
    Nyckelord :Ekonomistyrning; strategi; strategiförverkligande; controller; Gina Tricot.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Affärsstrategier syftar till hur företag skapar värde för kunden och differentierar sig från konkurrenterna på marknaden. Som ett led att göra organisationen medveten om strategin krävs en god implementering och ett förverkligande av strategin. LÄS MER