Sökning: "Handel med inflytande"

Visar resultat 16 - 20 av 60 uppsatser innehållade orden Handel med inflytande.

  1. 16. Klara, färdiga, generation Z : Akta så de inte springer ifrån er!

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Madeleine Broström; Emelie Larsson; [2020]
    Nyckelord :Generation Z; Motivation; Reward system; Retain; Banking industry; Generation Z; Motivation; Belöningssystem; Behålla; Bankbranschen;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ett effektivt styrverktyg många organisationer använder sig av är belöningssystem, i syfte att motivera och behålla sina medarbetare. En ny generation, Generation Z är på väg att inta arbetsmarknaden, vilket innebär nya karaktärsdrag, egenskaper och attityder mot arbetet och arbetsplatsen. LÄS MER

  2. 17. Modelling Swedish bond market activity : A liquidity proxy using potential and executed trades

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Therese Lin; [2020]
    Nyckelord :Government bonds; Mortgage bonds; Swedish bond market; Liquidity proxy; Investor activity; Potential trading; Svenska obligationsmarknaden; Likviditet; Aktivitet; Potentiell handel;

    Sammanfattning : Bond markets are crucial for the stability and efficiency of the national financial system. Low liquidity prevents market developments and makes investors reluctant to trade actively. It is therefore crucial to maintain liquidity in bond markets. LÄS MER

  3. 18. Negativ information i storbankernas hållbarhetsredovisningar : En studie om vilka legitimitetsstrategier svenska storbanker använder vid kommunikation av negativ information

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Dlovan Salih; Neda Gemal; [2020]
    Nyckelord :hållbarhetsredovisning; årsredovisningslag; legitimitetsstrategier; negativa avslöjanden; banker; Global Reporting Initiative;

    Sammanfattning : Hållbarhetsredovisning för stora företag har inte alltid varit obligatoriskt. År 2017 infördes en lagändring i årsredovisningslagen (SFS 1995:1554) i Sverige som innefattade att det är obligatoriskt för stora företag att upprätta en hållbarhetsredovisning. LÄS MER

  4. 19. Från att konsumera medier till att konsumera varor : En studie om hur Instagram-användare upplever och förhåller sig till konsumtion på applikationen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Linnea Stålbalk Brodin; Rita Malkhasian; [2020]
    Nyckelord :E-shopping; Social commerce; E-commerce; Marketing; Social media; Instagram; User-generated content; Impulse buying; Instagram-shopping; Triangulation; E-handel; Marknadsföring; Sociala medier; Instagram; Konsumentgenererat innehåll; Impulsköp; Instagram-shopping; Triangulering;

    Sammanfattning : In a short period of time, the internet has become more of an essential asset for people to perform their daily tasks. With the consumption of products and services reaching an all-time high, impulse buying has become a growing issue. Instagram is one of the world’s most popular social media platforms and recently launched new shopping functions. LÄS MER

  5. 20. Sociala medier och köpbeslut : en studie inriktad på sociala mediers inflytande på konsumentensköpbeslut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Izabelle Pondro; Isabell Olofsson; Donjeta Bibaj; [2020]
    Nyckelord :Buying process; Buying decision; Buying behavior; E-commerce; Social media; Consumers behavior.; Köpprocess; Köpbeslut; Köpbeteende; E-handel; Sociala medier; Konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur sociala medier påverkar svenska konsumenters köpbeslut. Nya tjänster inom sociala medier såsom Facebook, Snapchat och Instagram har fått en ökad popularitet blandmänniskor. En intensiv teknikutveckling har bidragit till att konsumenter genomför sina inköp på en mängd olika sätt. LÄS MER