Sökning: "Handel med inflytande"
Visar resultat 6 - 10 av 60 uppsatser innehållade orden Handel med inflytande.
6. Powering up profits - Integrating Power Purchase Agreements and Battery Systems for Nordic Power Futures
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaperSammanfattning : This master’s thesis aims to assess the profitability and the factors impacting the profitability of entering a short position in financial derivative contracts on the Nordic power market while procuring electricity through a pay-as-produced power purchase contract and on the day-ahead (DA) market, simultaneously the strategy utilizes a battery storage system to mitigate the effects of price spikes. The research adopted a mixed-method approach by combining quantitative analysis with qualitative findings. LÄS MER
7. Köpbeteende hos studenter gällande val av laptop : Varumärkeslojalitet och påverkan av referensgrupper
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : This study examines students in Sweden between the ages of 20-30 and examines their purchasing behaviour regarding choice of laptops. This paper will study the effects of brand loyalty and reference group and how it affects the consumers choice of brand. This study uses a qualitative method to gather information. LÄS MER
8. Vad kan löna sig på MakePaper? : En fallstudie om centrala faktorer som kan främja arbetet med att utforma ett lönesättningssystem med inslag av individbaserad lönesättning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Allt fler arbetsgivare inför individbaserad lönesättning för att kunna attrahera, knyta an och utveckla rätt kompetens och därigenom hantera de alltmer komplexa produktionsprocesserna och den växande konkurrenssituationen. Individuell lönesättning antas stimulera medarbetarnas arbetsmotivation vilket i sin tur bidrar till ökad arbetsprestation och förbättrat resultat för företaget. LÄS MER
9. Den upplevda e-handeln : En kvalitativ studie kring användarengagemang och användarupplevelse i e-handelsprocessen.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Under år 2020 har Sveriges e-handel sett en ökad omsättning på nästan 40procent sedan föregående år. En orsak till detta är pandemin vilket leder tillatt större krav sätts på e-handeln inte bara i kapacitet och hantering av varorutan även på webbplatsens generella anpassning och deras köpprocess. LÄS MER
10. Individuella antropomorfiska designaspekters inverkan på användares upplevda övertygelse.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Tekniska framsteg fortsätter att förändra sättet människor lever på. Interaktion mellan människa och dator kan numera ske via naturligt språk. Denna interaktion har visat sig ha positiva effekter hos användaren vilket har lett till att den studeras inom nya tillämpningsområden. LÄS MER