Sökning: "Hej Kan"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden Hej Kan.

  1. 1. "Hej Tiktok!" : en kvantitativ innehållsanalys av nyhetsvärdering på Tiktok

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Journalistik

    Författare :Johanna Grüter; Lina Buhre; [2023]
    Nyckelord :Tiktok; Sociala medier; Nyhetsvärden; Engagemang; Användare; Social Sciences;

    Sammanfattning : Följande uppsats undersöker om nyhetsvärden som ökar potentialen för engagemang premieras i den svenska nyhetsdistributionen på Tiktok. Det görs med hjälp av en kvantitativ innehållsanalys med variabler som utgår ifrån nyhetsvärdering som teoretiskt ramverk. LÄS MER

  2. 2. ”Ibland kan man känna när man kommer hem att jag har inte ens sagt hej till alla idag. Och det gör nästan ont i hjärtat.” : En kvalitativ studie om lärare i fritidshems arbete för att stärka elevers självbild

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Midori Maeyama; [2023]
    Nyckelord :Självbild; bekräfta; elevbemötande; fritidshem;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka med vilka metoder och arbetssätt lärare i fritidshem arbetar för att stärka elevers självbild och hur lärare i fritidshemmet upplever i verksamheten möjligheter och utmaningar med detta arbete. Detta genom att problematisera bristen på konkreta arbetssätt i läroplanen som lärare i fritidshem skulle använda sig av i praktiken. LÄS MER

  3. 3. "Hey Siri, will AI replace project managers?" : Navigating the AI era: Impact of Machine Learning on Project Manager's Core Competencies

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Huy Nguyen; Dennis Scheff; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Machine Learning; Deep Learning; Project Management; Project Manager; Project Manager Competencies; Project Success; Artificiell intelligens; Maskininlärning; Djupinlärning; Projektledning; Projektledare; Projektledarens kompetenser; Projektframgång;

    Sammanfattning : This paper examines how the advance of Artificial Intelligence (AI) technologies may affect the role of project managers. It draws on a narrative literature review and semi-structured interviews conducted with seventeen project managers from various industries in Sweden. LÄS MER

  4. 4. "Hej, jag skulle behöva råd angående mitt barn" : Distriktssköterskors erfarenheter av telefonrådgivning med föräldrar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Elin Wahlberg; Evelina Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Distriktssköterska; erfarenhet; omvårdnad; telefonrådgivning; föräldrastöd; primärvård; kvalitativ metod;

    Sammanfattning : Bakgrund: Telefonrådgivning till föräldrar som ringer in för deras barn är vanligt förekommande i distriktssköterskans arbete på hälsocentral. Att ge råd till föräldrar via telefonär en komplex situation som innebär att en person talar för någon annans räkning om dennes mående och symtom. LÄS MER

  5. 5. "Hej tjejer!" : En kvalitativ feministisk tolkning om fritidshemslärares språkliga genusmedvetenhet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Isabelle Gagnefur; [2022]
    Nyckelord :feminism; gender; after-school teacher; reproduction and challenge; traditional gender patterns; feminism; genus; fritidshemslärare; reproducering och utmaning; traditionella könsmönster;

    Sammanfattning : Hur kan fritidshemslärares språkliga genusmedvetenhet tolkas utifrån kvalitativa observationer och intervjuer med teoretiska utgångspunkter som socialkonstruktivism, sociokulturellt perspektiv och hermeneutisk tolkning? Undersökningens syfte är att tolka skillnader och likheter i fritidshemslärares språkliga genusmedvetenhet. Frågeställningarna som undersöks är: arbetar fritidshemslärare med språkliga diskurser kring kön och genus? Om så hur? Vad finns det för likheter och skillnader i fritidshemslärares tolkningar om hur elever reproducerar och utmanar traditionella könsmönster? Går det att utskilja kollektiva eller individuella idéer bakom fritidshemslärares språkliga bemötande av elevers könsmönster? Undersökningen visar att språklig genusmedvetenhet är mångfacetterad och att ett kompensatoriskt synsätt präglar diskursen om genusmedvetet förhållningssätt. LÄS MER