Sökning: "Hur bör företaget positionera sig"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Hur bör företaget positionera sig.

  1. 1. Att inte följa strömmen : En studie om differentiering bland musikstreamingtjänster

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Riccardo Furrer; Matilda Johansson; My Larsson; [2014]
    Nyckelord :Differentiation; positioning; segmentation; customer involvement; streaming services; music; digital; service marketing; sensory marketing; Differentiering; positionering; segmentering; kundmedverkan; streamingtjänster; musik; digitalt; tjänstemarknadsföring; sinnesmarknadsföring;

    Sammanfattning : Titel: Att inte följa strömmen – en studie om differentiering bland musikstreamingtjänsterFörfattare: Riccardo Furrer, Matilda Johansson och My LarssonHandledare: Kaisa LundKurs: Kandidatuppsats 15hp i Företagsekonomi inriktning Marknadsföring, Music & Event Managementprogrammet, Linnéuniversitetet, Höstterminen 2013SyfteSyftet med denna uppsats är att analysera de sätt digitala prenumerationstjänster inom musiksektorn kan differentiera sig på marknaden. Vi vill även undersöka vad det är konsumenten anser vara viktigt i valet av en digital musiktjänst. LÄS MER

  2. 2. Företagsförvärv och fusioner : en utvärdering av ett verktyg som kan användas för att genomföra en så kallad cultural due dilligence

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Isabella Thöger; [2010]
    Nyckelord :ekonomi; företagsförvärv; fusioner; affärsstrategi; organisationskultur; företagskultur; due dilligence; cultural due dilligence; förändringsarbete;

    Sammanfattning : Företagsförvärv och fusioner (F&F) är numera en vanlig strategi för att skapa snabb tillväxt och förbättra företagets konkurrensfördelar: under 1990-talet slog branschen rekord både vad gäller antalet transaktioner och deras värde (Mendenhall & Stahl, 2005). Det är dock ett väl känt problem att så mycket som 50-80% av dessa företagsförvärv och fusioner misslyckas på olika sätt och att de positiva effekterna då uteblir (Orrbeck, 2006 och Cartwright & Cooper, 1996). LÄS MER

  3. 3. Havremalt : relansering av en hälsokostprodukt

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Piotr Stepinski; Karl Junggren; [2007]
    Nyckelord :hälsokost; relansering; positionering; köpvanor; informationssökning;

    Sammanfattning : Launching and marketing a health food product is associated with larger problems than a launch of a traditional food product. There are several sales channels that can be used for a health food product, for example the product can be sold as a traditional food product, natural health food product or as a prescription drug. LÄS MER

  4. 4. Positionering av en marknadsledare - en fallstudie av Swedish Match AB på den svenska snusmarknaden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Lundgren; Peter Nilsson; Jessica Svahn; [2005]
    Nyckelord :Positionering; Marknadsledare; Swedish Match AB; Snus; Porters fem konkurrenskrafter; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel ”Positionering av en marknadsledare – en fallstudie av Swedish Match AB på den svenska snusmarknaden” Seminariedatum Måndagen den 17 januari 2005 Ämne/kurs Magisteruppsats i marknadsföring, 10 poäng Författare Ida Lundgren, Peter Nilsson och Jessica Svahn Handledare Christer Kedström Nyckelord Positionering, Marknadsledare, Swedish Match AB, Snus, Porters fem konkurrenskrafter. Syfte Syftet med uppsatsen är att utforska teorier beträffande positioneringen av en marknadsledare för att senare undersöka hur ett sådant företag arbetar med positionering i praktiken. LÄS MER

  5. 5. Skivförsäljningsbranschen - strategiska aspekter för Internetexpansion

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ola Nilsson; Mattias Berntsen; Hugo Mansfeld; Jesper Nordh; [2001]
    Nyckelord :Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Skivförsäljningsbranschen - strategiska aspekter för Internetexpansion Seminariedag: 5 juni 2001 Författare: Mattias Berntsen Hugo Mansfeld Ola Nilsson Jesper Nordh Handledare: Lars Bengtsson Jan-Inge Lind Problem: Vilka förutsättningar har vårt fallföretag för en expandering på Internet? Vilka strategiska aspekter måste företag beakta vid en expandering på Internet? Vart leder utvecklingen i skivförsäljningsbranschen? Syfte: Vårt syfte med denna uppsats är att med hjälp av teorier påvisa de fördelar ett företag kan vinna på att etablera sig på Internet. Vi kommer även att diskutera problem som andra företag har stött på och de fallgropar företag kan möta vid en expandering på Internet och den nya ekonomin. LÄS MER