Sökning: "Internal social media"

Visar resultat 16 - 20 av 222 uppsatser innehållade orden Internal social media.

  1. 16. Positiva aspekter av sociala medier för ungas identitetsutveckling

    Magister-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälle

    Författare :Josefin Fabricius; [2023]
    Nyckelord :young people; teenagers; social media; digital platforms; identity development; unga; tonåringar; sociala medier; digitala plattformar; identitetsutveckling;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att majoriteten av unga idag använder sociala medier är ett känt faktum. Inom den allmänna debatten finns en tendens att lyfta fram negativa aspekter och fokusera på riskfaktorer, som exempelvis att användning av sociala medier skulle bidra till ökad psykisk ohälsa bland unga. LÄS MER

  2. 17. Memes Beyond Virality: An abductive thematic analysis on memetic communication in politically active youth, aged 18 to 27

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ida Andersson; [2023]
    Nyckelord :Memes; Strategic Communication; Tribalism; Political Communication; Social Media Marketing.; Social Sciences;

    Sammanfattning : In this exploratory study, the communicative role of political memes and their influence on group dynamics are examined through an abductive research approach. The method involves semi-structured interviews with politically active individuals spanning the political spectrum. LÄS MER

  3. 18. SMOOTH OPERATORS? - Ambassadors’ Engagement in Pride parades

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Kristina Gurok; [2022-01-20]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ambassadors waving rainbow flags participate in Pride parades in many capitals around the world. However, within existing scholarship, ambassadors are dominantly portrayed as facilitative of smooth state relations by acting, speaking and dressing in a discrete and non-confrontational manner and carefully avoiding interference in domestic affairs of the host state. LÄS MER

  4. 19. Hållbarhetsredovisning inom Allmännyttan : Drivkrafterna bakom kommunala bostadsbolags hållbarhetsredovisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Johansson Rebecca; Mazouz Mirjam; [2022]
    Nyckelord :Legitimacy; Stakeholder Theory; Sustainability; Sustainability reporting; Corporate Social Responsibility CSR; Media Agency Setting Theory MAST; Triple Bottom Line; Municipal Housing; Motives; Incentives; Legitimitet; Intressentteori; Hållbarhet; Hållbarhetsredovisning; Corporate Social Responsibility CSR; Media Agency Setting Theory MAST; Triple Bottom Line; Kommunala Bostadsbolag; Allmännytta; Motiv; Drivkrafter;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att identifiera vilka drivkrafter som motiverar till hållbarhetsredovisning för svenska kommunala bostadsbolag samt att förklara hur den allmännyttiga roll de besitter påverkar deras synsätt på hållbarhetsredovisning. Genom att identifiera motiven som påverkar hållbarhetsredovisningen hos kommunala bostadsbolag syftar studien till att skapa förståelse för vad som kan uppmuntra företag till ökad frivillig hållbarhetsredovisning. LÄS MER

  5. 20. Generation Z - en investering för framtiden? : En kvantitativ studie om påverkansfaktorerna för hållbarhet inom generation Z

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Tilda Ljungwald; Oscar Persson Rasic; [2022]
    Nyckelord :Generation Z; Hållbarhet; Investeringar; Påverkansfaktorer;

    Sammanfattning : Samhället står idag inför utmaningar kopplat till hållbarhet och hållbar utveckling. Samtidigt som individer förbättrar sin kunskap kring ämnet hållbarhet ökar pressen för företag att agera på ett mer hållbart vis i sin verksamhet. LÄS MER