Sökning: "Internal social media"

Visar resultat 21 - 25 av 222 uppsatser innehållade orden Internal social media.

  1. 21. När det brinner i 60% av landet : En kvalitativ gestaltningsanlays av svenska nyhetstidningars gestaltning av Norrland i digitala nyhetsrubriker

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ester Marklund; Miranda Widdgård; [2022]
    Nyckelord :Norrland; digital news headlines; Internal orientalism; Media logic; framing analysis; Norrland; Digitala nyhetsrubriker; Internal orientalism; Medielogik; Getaltningsanalys.;

    Sammanfattning : Sverige består av tre landsdelar: Norrland, Svealand och Götaland. Med färre invånare är Norrland ändå märkbart större till ytan och utgör ca 60% av landet. Trots den stora ytan används Norrland kontinuerligt som samlingsbegrepp för händelser inom landsdelen. LÄS MER

  2. 22. Vem avgör, du eller eWOM? : En kvalitativ studie om hur electronic word of mouth påverkar konsumenters köpbeslut med fokus på onlinebokningar av hotell

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ikraan Ilmi Awad; Isac Rojas; [2022]
    Nyckelord :Electronic word of mouth; eWOM; hotel bookings; online reviews; purchase decision process; purchase decision; Elektronisk word of mouth; eWOM; hotellbokningar; onlinerecensioner; köpbeslutsprocessen; köpbeslut;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om eWOM:s inflytande på konsumenters köpbeslut när de bokar ett hotell online samt betydelsen av konsumenternas uppfattning av recensioners trovärdighet. Teori: Studien utgår från teorier om köpbeslutsprocessen, elektronisk word of mouth (eWOM), onlinerecensioner, eWOM på sociala medier och trovärdighet inom eWOM. LÄS MER

  3. 23. Att höja den digitala kompetensen på folkbibliotek : En analys av kurser på den webbaserade lärplattformen Digiteket

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Eleonora Petrarca; Robin Cerny Ros; [2022]
    Nyckelord :Digital competence; Media and information literacy; Digiteket; Public libraries; Multimodality; Didactical design; Social semiotics; Digital kompetens; media- och informationskunnighet; Digiteket; folkbibliotek; didaktisk design; multimodalitet; socialsemiotik;

    Sammanfattning : Introduction: The increasing digitalization of society means that digital competence has acquired a key role for today’s citizens and for their participation in social life and democracy. Public libraries are considered as an important institution that can give access to this competence as well as help citizens improve their media and information literacy, since one of the libraries’ tasks is to promote and protect democracy and access to information. LÄS MER

  4. 24. Social Responsibility within the Fast Food Industry : An exploratory study on factors influencing consumers' socially responsible behavior to guide companies' CSR work

    Magister-uppsats, Jönköping University

    Författare :Cecilia Karlsson; Elsa Åkerhag; [2022]
    Nyckelord :CSR; CnSR; C-C congruence; Attitude-behavior gap; Fast food;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to explore the factors that influence consumers to act socially responsible (CnSR) to provide guidance for CSR work practices in the context of fast food. Method: To answer the research questions a qualitative method has been used where empirical findings have been collected through secondary data and 16 semi-structured interviews. LÄS MER

  5. 25. Medarbetarnas motivation under distans- och kontorsarbete

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Lidia Tesfayohannes; Louis Touma; [2022]
    Nyckelord :Motivation; Distansarbete; Kontorsarbete; Yttre motivation; Inre motivation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Effekten av Covid-19 pandemin har mynnat i restriktiva rekommendationer och åtgärder för både samhällen och företag. För många organisationer har det inneburit att snabbt övergå från kontor till distansarbete. Många medarbetare har därmed behövt anpassa sig genom att ställa om till nya arbetssätt och situationer. LÄS MER