Sökning: "Internal social media"
Visar resultat 21 - 25 av 222 uppsatser innehållade orden Internal social media.
21. När det brinner i 60% av landet : En kvalitativ gestaltningsanlays av svenska nyhetstidningars gestaltning av Norrland i digitala nyhetsrubriker
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Sverige består av tre landsdelar: Norrland, Svealand och Götaland. Med färre invånare är Norrland ändå märkbart större till ytan och utgör ca 60% av landet. Trots den stora ytan används Norrland kontinuerligt som samlingsbegrepp för händelser inom landsdelen. LÄS MER
22. Vem avgör, du eller eWOM? : En kvalitativ studie om hur electronic word of mouth påverkar konsumenters köpbeslut med fokus på onlinebokningar av hotell
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om eWOM:s inflytande på konsumenters köpbeslut när de bokar ett hotell online samt betydelsen av konsumenternas uppfattning av recensioners trovärdighet. Teori: Studien utgår från teorier om köpbeslutsprocessen, elektronisk word of mouth (eWOM), onlinerecensioner, eWOM på sociala medier och trovärdighet inom eWOM. LÄS MER
23. Att höja den digitala kompetensen på folkbibliotek : En analys av kurser på den webbaserade lärplattformen Digiteket
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : Introduction: The increasing digitalization of society means that digital competence has acquired a key role for today’s citizens and for their participation in social life and democracy. Public libraries are considered as an important institution that can give access to this competence as well as help citizens improve their media and information literacy, since one of the libraries’ tasks is to promote and protect democracy and access to information. LÄS MER
24. Social Responsibility within the Fast Food Industry : An exploratory study on factors influencing consumers' socially responsible behavior to guide companies' CSR work
Magister-uppsats, Jönköping UniversitySammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to explore the factors that influence consumers to act socially responsible (CnSR) to provide guidance for CSR work practices in the context of fast food. Method: To answer the research questions a qualitative method has been used where empirical findings have been collected through secondary data and 16 semi-structured interviews. LÄS MER
25. Medarbetarnas motivation under distans- och kontorsarbete
Magister-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Effekten av Covid-19 pandemin har mynnat i restriktiva rekommendationer och åtgärder för både samhällen och företag. För många organisationer har det inneburit att snabbt övergå från kontor till distansarbete. Många medarbetare har därmed behövt anpassa sig genom att ställa om till nya arbetssätt och situationer. LÄS MER