Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Kundbehov inom Husdjursvårdsmarknaden : En kvantitativ analys av attribut för hundtjänster i Sverige
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Följande studie är ett examensarbete utfört av Arvid Andersson och Henrik Blysa vid Luleå Tekniska Universitet, inom programmet Industriell ekonomi, med masterinriktning Industriell marknadsföring. Datum för inlämning var den 22 maj 2023. LÄS MER
2. Pålitlighetens påverkan till kundnöjdhet : En kvantitativ studie om hur konsumenter upplever pålitlighetens påverkan för nöjda kundupplevelser inom konsumentservice
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Kundnöjdhet förekommer i olika nivåer när en konsument genomför ett köp av tjänst. Servicekvaliteten är av stor vikt vid uppfyllandet av konsumentens behov och önskemål. Det finns tio olika dimensioner av servicekvalitet, där en av dimensionerna är pålitlighet. LÄS MER
3. Hur användardata & andra arbetssätt nyttjas för att nå hög kundtillfredsställelse
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Att integrera insamling och analysering av användardata inom produktutveckling förekommer hos företag inom alla branscher över hela världen. Användardata kan ge ett företag information om användare och den informationen kan i sin tur utnyttjas för att utveckla befintliga och nya produkter. LÄS MER
4. Snabbt, billigt och nära. En kvantitativ undersökning av service vid leverans till utlämningsställe
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : E-retailers all over the world are facing increased competition due to the rapid development of the e-commerce sector. In this light, delivering positive service experience to customers is often named as one of the keys to successful business. LÄS MER
5. The effect of IoT on revenue streams and product features within the mechanical industry : Development of a business model
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : A mechanical industry company’s need for an effective and suitable business model is higher than ever before due to new emerging technologies, especially within digitalization and Industry 4.0. LÄS MER