Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Kundbehov inom Husdjursvårdsmarknaden : En kvantitativ analys av attribut för hundtjänster i Sverige

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Arvid Andersson; Henrik Blysa; [2023]
    Nyckelord :kundbehov; attribut; kundnöjdhet; Pet-care; service; Kano-modellen;

    Sammanfattning : Följande studie är ett examensarbete utfört av Arvid Andersson och Henrik Blysa vid Luleå Tekniska Universitet, inom programmet Industriell ekonomi, med masterinriktning Industriell marknadsföring. Datum för inlämning var den 22 maj 2023. LÄS MER

  2. 2. Pålitlighetens påverkan till kundnöjdhet : En kvantitativ studie om hur konsumenter upplever pålitlighetens påverkan för nöjda kundupplevelser inom konsumentservice

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Linnéa Carlsson; Elin Johansson; [2021]
    Nyckelord :Customer satisfaction; service quality; reliability; service quality dimensions and Kano- model.; Kundnöjdhet; servicekvalitet; pålitlighet; servicekvalitetsdimensioner; Kano- modellen.;

    Sammanfattning : Syfte: Kundnöjdhet förekommer i olika nivåer när en konsument genomför ett köp av tjänst. Servicekvaliteten är av stor vikt vid uppfyllandet av konsumentens behov och önskemål. Det finns tio olika dimensioner av servicekvalitet, där en av dimensionerna är pålitlighet. LÄS MER

  3. 3. Hur användardata & andra arbetssätt nyttjas för att nå hög kundtillfredsställelse

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :EMMA KALZÉN; JULIA SÖRENSEN; [2020]
    Nyckelord :Att integrera insamling och analysering av användardata inom produktutveckling förekommer hos företag inom alla branscher över hela världen. Användardata kan ge ett företag information om användare och den informationen kan i sin tur utnyttjas för att utveckla befintliga och nya produkter. Syftet med studien är att undersöka hur användardata och andra arbetssätt i kombination kan identifiera och tillfredsställa kundbehov under utveckling av webbplatser och appar. För att besvara frågeställningen byggdes en teoretisk referensram från en vetenskaplig litteraturstudie. En stor del av litteraturstudien består av Kano modellen för att förklara sambandet mellan olika kundbehov och kundtillfredsställelse. Vidare presenteras vanligt förekommande användardata och andra arbetssätt. Sedan genomfördes en kvalitativstudie hos fyra företag som arbetar med produktutveckling av appar och eller webbplatser. Den kvalitativa studien bestod av semi-strukturerade intervjuer. Resultaten från den kvalitativa studien analyserades sedan och jämfördes mot den teoretiska referensramen. Efter analys och diskussion av resultaten visar studien att en kombination av användardata och andra arbetssätt är fördelaktigt i en produktutvecklingsprocess för att uppnå hög kundtillfredsställelse. Vidare upptäcker studien svårigheten i att mäta kundtillfredsställelse då användares behov ständigt förändras samt för att tillfredsställelse oftast mäts på specifika produktfunktioner; inte produkten i sin helhet.; Produktutveckling; användardata; Kano modell; basbehov; uttalade behov; omedvetna behov; kundbehov; kundtillfredsställelse.;

    Sammanfattning : Att integrera insamling och analysering av användardata inom produktutveckling förekommer hos företag inom alla branscher över hela världen. Användardata kan ge ett företag information om användare och den informationen kan i sin tur utnyttjas för att utveckla befintliga och nya produkter. LÄS MER

  4. 4. Snabbt, billigt och nära. En kvantitativ undersökning av service vid leverans till utlämningsställe

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Alla Belova; Elin Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Last mile-leverans; servicekvalitet; servicebekvämlighet; SERVCON-modellen; Kano-modellen; serviceattribut; kundtillfredsställelse; utlämningsställe.; Social Sciences;

    Sammanfattning : E-retailers all over the world are facing increased competition due to the rapid development of the e-commerce sector. In this light, delivering positive service experience to customers is often named as one of the keys to successful business. LÄS MER

  5. 5. The effect of IoT on revenue streams and product features within the mechanical industry : Development of a business model

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :JOHN FRANSSON; MARTIN WÅHLSTRAND; [2018]
    Nyckelord :Internet of Things; IoT; digitalization; servitization; Industry 4.0; Business Model Canvas; BMC; business models; KANO model.; Internet of Things; IoT; digitalisering; Industri 4.0; Business Model Canvas; BMC; affärsmodeller; KANO-modellen;

    Sammanfattning : A mechanical industry company’s need for an effective and suitable business model is higher than ever before due to new emerging technologies, especially within digitalization and Industry 4.0. LÄS MER