Sökning: "Kollektiv kommunikation"

Visar resultat 6 - 10 av 72 uppsatser innehållade orden Kollektiv kommunikation.

  1. 6. Från Allmännyttan till ett allmänningssystem. Kollektivförvaltning av utemiljöer efter diversifiering av upplåtelseformer i Tynnered

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Sky Colleen Andreasson; Katarina Nilsson; [2022-06-21]
    Nyckelord :bostadsblandning; ombildningar; upplåtelsediversifiering; allmänningsteori; urbana allmänningar; samverkan; platsskapande; platsbevarande; Tynnered; kollektiv förvaltning av gemensamma resurser.; Housing mix; tenure conversions; tenure diversification; tenant-ownership cooperation; commons theory; urban commons; cooperation; place-making; place-keeping; Tynnered; shared management of common resource pools.;

    Sammanfattning : Bostadsblandning har varit ett verktyg inom bostadspolitiken i Sverige sedan 1970-talet (Holmqvist & Bergsten, 2009). En strategi, vilken Göteborg Stad använt sig av för att arbeta med bostadsblandning, är att upplåtelsediversifiera områden. LÄS MER

  2. 7. Kollektiv sensemaking hos tvärfunktionella team : En studie som undersöker komplexiteten kring gemensam förståelse hos tvärfunktionella team vid situationer av samverkan

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Tamara Jansson; Amanda Norling; [2022]
    Nyckelord :Sensemaking; Sensegiving; Cross-functional teams; Cooperations; Collective Sensemaking; Sensemaking; Sensegiving; Tvärfunktionella team; Samverkan; Kollektiv Sensemaking;

    Sammanfattning : Då färre forskning har riktats mot kollektiv sensemaking hos tvärfunktionella team, ämnar denna studie att kasta ytterligare ljus över den komplexitet som det innebär i situationer av samverkan. Således kommer djupare förståelse utvecklas för vilka aspekter som påverkar en kollektiv sensemaking. LÄS MER

  3. 8. "Ensam är inte stark" : En kvalitativ intervjustudie om upplevd (o)trygghet kopplat till sociala företeelser

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Emmy Wennstig; Lina Söderberg; [2022]
    Nyckelord :Perceived un safety; familiarity; collective strength; small towns; interview study; Upplevd o trygghet; igenkänning; kollektiv styrka; mindre samhälle; intervjustudie;

    Sammanfattning : Begreppet trygghet är flerdimensionellt och innefattar många olika definitioner. På grund av dennakomplexitet används begreppet (o)trygghet i denna studie som en ihopsatt definition, då trygghetoch otrygghet inte går att separera. LÄS MER

  4. 9. Medarbetarskap i kontexten av ofrivilligt distansarbete : En beskrivande kollektiv fallstudie med sju medarbetare

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Fanny Carlén; Melinda Mörfelt; [2022]
    Nyckelord :Co-workership; co-workership wheel; remote work; employee responsibility; engagement; meaningfulness; Medarbetarskap; medarbetarskapshjulet; distansarbete; ansvar; engagemang; meningsfullhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Som en följd av Covid-19 behövde organisationer världen över ställa om från ett fysiskt kontorsarbete till ett ofrivilligt distansarbete. Tidigare forskning har framför allt konstaterat att medarbetare har både positiva och negativa upplevelser av det ofrivilliga distansarbetet. LÄS MER

  5. 10. Samarbete i könshomogena och könsheterogena grupper : En undersökning med anknytning till läsförståelse i svenska språket

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Josefine Binnås; Maria Nilsson; Adam Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Heterogeneous; homogeneous; gender; cooperation; reading comprehension; differences; primary school; Swedish; Heterogen; homogen; kön; samarbete; läsförståelse; skillnader; grundskola; svenska;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att rikta fokus mot skillnader i samarbete i könshomogena och könsheterogena grupper samt hur dessa skillnader kan tänkas påverka elevers läsförståelse. Genom en kvalitativ undersökning observerades 33 elever i nio grupperingar i årskurs 2 och 3 i svenska grundskolan. LÄS MER