Sökning: "Möjliggörande faktorer"
Visar resultat 11 - 15 av 131 uppsatser innehållade orden Möjliggörande faktorer.
11. Inre drivkrafter för skolutveckling : En formativ intervention med hälsofrämjande inslag
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : The study examines how a small-scale formative intervention and concepts from both activity theory and salutogenic perspective can be used to support teachers' transformative agency and school development work. The research questions have focused on capacity for change, sense of coherence (SOC) and the significance of local conditions for change initiatives. LÄS MER
12. Increasing process reconfigurability and quality in HMLV assembly lines using Industry 4.0 : A case study in the automotive industry
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The automotive industry is responsible for substantial emissions and is therefore transitioning to the new market of electromobility. With changing market conditions and uncertain demand, frequent product launches and customization are increasingly common. LÄS MER
13. Datadriven kultur och beslutsfattande : Applicering i svenska SME:er
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : En alltmer globaliserad och föränderlig värld medför ett stort antal problem men även möjligheter för olika typer av verksamheter som måste bemötas och hanteras. Transformationen som pågår är inte lika för alla och ett behov av kunskap i realläget bland företagen är stort. LÄS MER
14. Med grammatiken i skrivpraktiken. En aktionsforskningsstudie om ett försök att gå från traditionell till kontextuell grammatikundervisning i kursen Svenska 2
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Det övergripande syftet med studien, vars ansats är aktionsforskning, är tudelat. Den syftar dels till att pröva att förändra min grammatikundervisningspraktik, från en traditionell och isolerad till en kontextuell och funktionell genomförd under en längre tid, dels till att producera kunskap genom en analys av denna förändringsprocess och dess utfall. LÄS MER
15. Att bli sams i den pedagogiska sandlådan En litteraturstudie om möjliggörande och hindrande faktorer i samverkan mellan fritidshemmet och den obligatoriska grundskolan
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Fritidshemmet och den obligatoriska grundskolan ska samverka kring elevernas utveckling och lärande. Utifrån att dessa är två olika verksamheter som ska samverka är syftet att granska och göra en översikt av svenska fritidspedagogiska forskningsresultat kring samverkan mellan fritidshemmet och den obligatoriska grundskolan för att främja samverkan mellan verksamheterna. LÄS MER