Sökning: "Marketing Strategy for mobile phones"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Marketing Strategy for mobile phones.

  1. 1. Does Wrapp help companies create brandadvocates?

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :LIVA LAGER; CHARLOTTE EKENGER; [2012]
    Nyckelord :Brand advocates; brand ambassador; brand champions; friend-2-friend marketing; mobile; Brand advocates; brand ambassador; brand champions; friend-2-friend marketing; mobile;

    Sammanfattning : Internet med dess sociala nätverk som blivit till mediekanaler har kommit att förändra vårt beteende när det gäller hur vi kommunicerar och vad vi kommunicerar. Det senaste skiftet representeras av förskjutningen från datorn till mobilen dit alltmer aktivitet flyttas. LÄS MER

  2. 2. A location-based application : - From a consumer perspective

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Maria Andersson; Felix Ekman; Björn Sahlquist; [2012]
    Nyckelord :Location-based marketing; smartphone; application;

    Sammanfattning : The rise of mobile phones as the number one leading personal communication device make mobile phones very attractive for marketers, as they are always on, always with the consumer and always connected. Smartphones has the ability to update their location (thus the location of the consumer) by themselves. LÄS MER

  3. 3. Green Digital Marketing in the Mobile Phone Industry : Recommendations for Sony Ericsson's GreenHeart™

    Master-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jan Barrish; [2011]
    Nyckelord :Sony Ericsson; GreenHeart™; Green Marketing; Nokia; Motorola; Samsung; LG Digital Marketing; mobile phones;

    Sammanfattning : Aim: This study is part of a digital activation plan that was done for Sony Ericsson’s GreenHeart™ team in the fall of 2009. The investigation presents and discusses what Sony Ericsson and its 4 main competitors (Nokia, LG, Samsung and Motorola) have done within green digital marketing and how the subject was communicated on their webpages. LÄS MER

  4. 4. Mobilapplikationer : Framtidens väg till kundlojalitet?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ANNA-MARIA SÖDERLUND; FANNY IVARSSON; [2011]
    Nyckelord :mobilapplikationer; kundlojalitet; interaktion; mobile applications; relationship marketing; customer loyalty; customer value; interaction; word of mouth; image; fast fashion; relationsmarknadsföring; kundvärde; gina tricot;

    Sammanfattning : Utvecklingen på den teknologiska marknaden har kommit att påverka företag i en allt större utsträckning då marknadsföring på Internet blivit allt viktigare. Den ökade använd-ningen av smartphones har bidragit till att fler och fler människor ständigt är uppkopp-lade vilket i sin tur har öppnat upp för nya sätt för företag att skapa relationer och att inte-ragera med sina kunder. LÄS MER

  5. 5. Impact of Culture on Mobile Phone Purchasing A Comparison between Thai and Swedish Consumers

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Siraporn Wongdatengam; Panjaporn Kruapanichwong; [2011]
    Nyckelord :Cross culture; consumer behavior;

    Sammanfattning : “Mobile phones as a communication technology fits into culture rather than imposes on a culture” (Xin, 2006).Therefore, the main purpose of this research was to investigate and to understand the impact national culture has on mobile phone buyer behaviour of Thai and Swedish consumers. LÄS MER