Sökning: "Marknadsföring - scandic"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Marknadsföring - scandic.
1. Urbana nomader : Likheter och ojämlikheter på en rörlig bostadsmarknad
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/ArkitekturSammanfattning : I det här examensarbetet i arkitektur analyseras en ny typ av bostäder i Stockholmsområdet: konceptboendet. Bostadstypen är skapad för en ”urban nomad”. LÄS MER
2. Communication of additional products in a B2B market : A Qualitative Case Study of Electrolux LaundrySystems in the Swedish market
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: Today’s market is constantly going through changes. Customers havenew tendencies and preferences towards the products they buy. It is a customer centeredbusiness culture and companies must follow it if they want to stay in the market. LÄS MER
3. Corporate Social Responsibility : En fallstudie om hur två hotell arbetar med Corporate Social Responsibility och hur det kommuniceras ut till kunden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Kalmar/Handelshögskolan BBSSammanfattning : Uppsatsen handlar om hur två hotell arbetar med CSR, hur CSR-arbetet kommuniceras mot kund och följaktligen hur kunderna uppfattar CSR-arbetet utifrån hur hotellen kommunicerar CSR-arbetet. Intresset för CSR väcktes första gången när jag började studera på universitetet. LÄS MER
4. Hållbar turism : En studie av hotellkedjan Scandics hållbarhetsarbete i Karlstad
Kandidat-uppsats, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaperSammanfattning : Sammanfattning Denna uppsats behandlar ämnet hållbar turism, med hotellkedjan Scandics hållbarhetsarbete i fokus. Uppsatsen syftar även till att ta reda på om detta arbete marknadsförs samt hur kunderna uppfattar arbetet. Studien har genomförts i Karlstad och har därför fokuserats på de tre Scandic hotellen. LÄS MER
5. Empowerment, Contextual Performance & Job Satisfaction - A Case Study of the Scandic Hotels in Jönköping -
Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi; IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study was to examine the relationship between job satisfaction among hotel employees as well as the relationship between employee empowerment and contextual performance behaviours. Background: Most managers and scholars emphasize that an organization’s most important tool for gaining a competitive advantage is its people and; in order for the firm to attain success employees must be involved and active. LÄS MER