Sökning: "Marknadsföring - scandic"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Marknadsföring - scandic.

  1. 1. Urbana nomader : Likheter och ojämlikheter på en rörlig bostadsmarknad

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Arkitektur

    Författare :Marie Ekblad; [2018]
    Nyckelord :Stockholm; bostad; flyttkedja; bostadsbrist; urban; nomad; kosmopolit; livsstil; bostadsmarknad; arkitektur; rendering; Tellus Towers; Norra tornen; Snabba hus; Continental Apartments; Tentafabriken; SSM; Oscar Properties; Axxonen; Brahe Suites; Altitude; Stockholmshus; allmännyttan; höghus; skyskrapa; konceptboende; premiumbostad;

    Sammanfattning : I det här examensarbetet i arkitektur analyseras en ny typ av bostäder i Stockholmsområdet: konceptboendet. Bostadstypen är skapad för en ”urban nomad”. LÄS MER

  2. 2. Communication of additional products in a B2B market : A Qualitative Case Study of Electrolux LaundrySystems in the Swedish market

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kevin Salehi; Erick Vitella Espinoza; Toms Kreslins; [2014]
    Nyckelord :Cross-selling; Marketing Communication; Communication; Customer Relation Management; Branding; New Product Development; E-business and Trust;

    Sammanfattning : Background: Today’s market is constantly going through changes. Customers havenew tendencies and preferences towards the products they buy. It is a customer centeredbusiness culture and companies must follow it if they want to stay in the market. LÄS MER

  3. 3. Corporate Social Responsibility : En fallstudie om hur två hotell arbetar med Corporate Social Responsibility och hur det kommuniceras ut till kunden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Kalmar/Handelshögskolan BBS

    Författare :Latif Yasmin; [2012]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; kommunikationskanaler; hotellbranschen; kundensperspektiv;

    Sammanfattning : Uppsatsen handlar om hur två hotell arbetar med CSR, hur CSR-arbetet kommuniceras mot kund och följaktligen hur kunderna uppfattar CSR-arbetet utifrån hur hotellen kommunicerar CSR-arbetet. Intresset för CSR väcktes första gången när jag började studera på universitetet. LÄS MER

  4. 4. Hållbar turism : En studie av hotellkedjan Scandics hållbarhetsarbete i Karlstad

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaper

    Författare :Helena Halvor; [2010]
    Nyckelord :hållbar turism; Scandic; miljö; marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Denna uppsats behandlar ämnet hållbar turism, med hotellkedjan Scandics hållbarhetsarbete i fokus. Uppsatsen syftar även till att ta reda på om detta arbete marknadsförs samt hur kunderna uppfattar arbetet. Studien har genomförts i Karlstad och har därför fokuserats på de tre Scandic hotellen. LÄS MER

  5. 5. Empowerment, Contextual Performance & Job Satisfaction -      A Case Study of the Scandic Hotels in Jönköping -

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi; IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Sandra Alibegovic; Andrew Hawkins; Mitesh Parmar; [2009]
    Nyckelord :Job Satisfaction; Employee Empowerment; Contextual Performance; Hotel Service Industry; Scandic Hotels;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study was to examine the relationship between job satisfaction among hotel employees as well as the relationship between employee empowerment and contextual performance behaviours. Background: Most managers and scholars emphasize that an organization’s most important tool for gaining a competitive advantage is its people and; in order for the firm to attain success employees must be involved and active. LÄS MER