Sökning: "Marknadsföringsåtgärder"
Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade ordet Marknadsföringsåtgärder.
1. Hållbarhetsredovisning som marknadsföringsverktyg – En undersökning av de marknadsföringsrättsliga konsekvenserna av företagens hållbarhetsredovisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Environmental and climate issues are becoming increasingly relevant in society. Both consumers and companies, as well as international organizations are placing greater focus on these issues. LÄS MER
2. Hello (man's) world : En studie om kvinnor och marknadsföring av programmeringsutbildningar
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Programmering spelar idag en oumbärlig roll för samhällets funktioner men det finns en kvinnlig underrepresentation både inom branschen och på utbildningar relaterade till programmering. Denna studie ämnar undersöka hur kvinnor reagerar på marknadsföring för programmeringsutbildningar och hur marknadsföringen skulle kunna förbättras. LÄS MER
3. Att lagstifta eller inte lagstifta - En systematiserande kvalitativ textanalys om varför Sverige fortfarande inte har lagstiftat mot könsdiskriminerande reklam.
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Debatten om en eventuell lagstiftning mot könsdiskriminerande reklam är ett återkommande fenomen i det svenska samhället eftersom ingen befintlig lag är i skrivande stund tillämplig för att reglera frågan. Åtskilliga motioner har argumenterat för en lagstiftning, varav den senaste från 2017. LÄS MER
4. Livsmedelsmärkningar : En enkätundersökning om konsumenters attityder och medvetna val av livsmedel märkta med KRAV, Europalövet, Från Sverige och Svenskt Sigill
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Livsmedelskonsumenter möter idag ett stort informationsflöde gällande hållbarhet och matproduktion vilket kan påverka deras etiska och praktiska val i matbutikerna. Ett viktigt forskningsområde berör vad som påverkar en individs attityder och köp av livsmedel. LÄS MER
5. Generation Z - lyxvarumärkenas utmaning : En studie om lyxvarumärkens etablering på Instagram och dess inverkan på Generation Z:s varumärkesattityder
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker lyxvarumärkens utbredda etablering på Instagram och hur detta påverkar varumärkesattityden hos Generation Z. Specifikt vilar studiens fokus vid att undersöka Generation Z:s attityder till lyxvarumärkens ökade exponering och hur värde kan skapas eller degenereras genom denna interaktion. LÄS MER