Sökning: "Markus Sandström"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Markus Sandström.
1. Perspektiv på musikskapandets didaktik : En undersökande jämförelse mellan musik- och bildämnets skapandepraktik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Utgångspunkten för arbetet är ett intresse för musikskapandets didaktik. Syftet är att jämförahur musik- och bildlärare på högstadiet ser på- och förhåller sig till skapande iundervisningen. LÄS MER
2. Digitala plånböcker : En kvalitativ studie om användares inställning till digitala plånböcker utifrån aspekterna användbarhet och säkerhet
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Den tekniska utveckling som skett världen över har medfört en enorm effektivisering inom många områden, bland annat hur vi utfördagliga betalningar och i vilken form vi förvarar vår plånbok. Det fysiska bankkortet som vi människor är vana vid har näst intill totalt eliminerat kontanter i Sverige men håller, på grundav den tekniska utveckling, just nu på att självt bli ersatt. LÄS MER
3. Genusnormer i omvandling – en väg till jämställdhet? : En studie om hur mäns konstruktion av maskulinitet och femininitet påverkar jämställdhetsattityder på mansdominerade arbetsplatser
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Titel: Genusnormer i omvandling – en väg till jämställdhet? En studie om hur mäns konstruktion av maskulinitet och femininitet påverkar jämställdhetsattityder på mansdominerade arbetsplatser. Författare: Hanna Bark, Markus Gatier och Linda Sandström Handledare: Marie Aurell Institution: Managementhögskolan, Blekinge Tekniska Högskola Kurs: Kandidatarbete i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng. LÄS MER
4. De åtta grundpelarna för motivation : En vidareutveckling av ett ramverk för implementering av gamification i pedagogiska applikationer
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : How to motivate yourself to learn has always been an area of interest, gamification has become a way of capturing and enhancing ones motivation. But how should the learning applications be designded to maximize the users motivation? This paper adresses wether Yu-Kai Chous framework Octalysis, is applicable on learning applications. LÄS MER