Sökning: "Mina Jensen"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Mina Jensen.

  1. 1. Inkludering av barn med invandarebakgrund på fritidshemmet : En fallstudie om utmaningar och möjlighter på fritidshemmet

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Faezeh Nassiri; [2020]
    Nyckelord :inkludering; samverkan; relation; kultur; interkulturalitet;

    Sammanfattning : In this scientific essay, I reflect and investigate issues related to the inclusion of newly arrived students in the school. The writing process and my own reflections are my method for investigating and achieving results. In this study, I highlight a situation where a student opposes performing a task during a gym class at leisure. LÄS MER

  2. 2. Systematisk dokumentation av barns utveckling och lärande inom pedagogisk omsorg i Sverige och Finland : En vetenskaplig essä om två grannländers sätt att sammanställa barns lärprocesser

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskap

    Författare :Leila Brask-Jensen; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The preschool curriculum obliges us working at preschool to systematically document the development and learning of children. Our premier policy document does not in detail explain how one should do the documentation. LÄS MER

  3. 3. Att mötas i varandras annanhet : En vetenskaplig essä om förskolan som komplex mötesarena av relationer, erfarenheter och föreställningar

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Britta Unefäldt; [2018]
    Nyckelord :Relationships; relationship building; relationship skills; child s perspective; otherness; horizon of understanding; encounters; assumptions; Relationer; relationsbyggande; relationskompetens; barnets perspektiv; annanhet; förståelsehorisont; möten; föreställningar;

    Sammanfattning : I min vetenskapliga essä beskriver jag självupplevda situationer som behandlar fyra barn i förskolan och pedagogernas agerande. Berättelserna handlar vid första anblick om pedagogers relationsbyggande och relationskompetens och huruvida de lyckas eller misslyckas att bemöta barnets behov och känslor. LÄS MER

  4. 4. "Sara vill inte att jag sak vara med" : En vetenskaplig eddä om värdegrundsarbete i förskolan

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Fernanda Calace Cardeo; [2015]
    Nyckelord :Preschool; democracy; values; power; norm; peer culture; conflict management; bullying; Förskola; demokrati; värdegrund; makt; normen; kamratkulturer; konflikthantering; mobbning;

    Sammanfattning : Min essä bygger på tre egenupplevda händelser som speglar den verklighet som jag möter i min vardag som förskollärare. De två första handlar om hur ett barn utesluter och rent av mobbar ett annat barn. Jag har svårt att vara passiv i dessa situationer och vet inte om jag har agerat rätt. LÄS MER

  5. 5. Du skrämmer mina känslor, älskling: en enkätundersökning om betydelsen av metaemotioner, experientiellt undvikande och medveten närvaro i parförhållandet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Jonas Jensen; Andreas Nordström; [2011]
    Nyckelord :Metaemotioner; experientiellt undvikande; medveten närvaro; partillfredsställelse; MES; AAQ-II; MAAS; CSI-32; Meta-Emotion Scale; Couples Satisfaction Index; Meta-emotions; experiential avoidance; mindfulness; couple satisfaction.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att undersöka om metaemotioner, experientiellt undvikande och medveten närvaro kan förutsäga partillfredsställelse skattad med Couples Satisfaction Index. Dessutom undersöktes om specifika metaemotioner och parternas metaemotionsfilosofier kan förutsäga partillfredsställelse. LÄS MER