Sökning: "Nöjd Kund Index NKI"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden Nöjd Kund Index NKI.

  1. 6. Att tillämpa återkommande mätning av kundnöjdhet i IT-projekt : En vidareutvecklad modell baserad på modellerna American Customer Satisfaction Index (ACSI) och SERVQUAL

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Roberg Karlmats; Daniel Karlsson; [2015]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Service quality; American Customer Satisfaction Index; CSI; ACSI; Recurring; IT-project; SERVQUAL; Kundnöjdhet; Servicekvalitet; Nöjd Kund Index; NKI; ACSI; Återkommande; IT-projekt; SERVQUAL;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är det allt viktigare för företag att behålla sina existerande kunder då konkurrensen blir allt hårdare. Detta medför att företag försöker vidta åtgärder för att vårda relationer med sina kunder. Detta problem är även högst relevant inom IT-branschen. LÄS MER

  2. 7. Register now and stay in touch : En studie om sambandet mellan CRM-system och företagsprestation

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Amanda Kolobaric; Lena Al azzawi; Poolsri Svensson; [2010]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; CRM; CRM-system; företagsprestation; Nöjd-Kund-Index;

    Sammanfattning : Title: Register now and stay in touch – a study about the relationship between CRM-system and business performance. Purpose: The purpose with the study is to identify if there is a positive relationship between CRM-system and business performance in Swedish multinational companies in the industrial sector. LÄS MER

  3. 8. Hur bygger fastighetsbolagen relationer med sina hyresgäster?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sölve Wängman; Milan Mihaljica; [2010]
    Nyckelord :relationer; lönsamhet; kunddialog; kundnöjdhet; win-win; Facility Management; Green Building; word-of-mouth;

    Sammanfattning : We describe in this work - how the commercial real-estate companies build relationships with their tenants. We describe also how the tenants experience these relationships with the real-estate companies. This work acts about relationships and its build-upp and conserving. LÄS MER

  4. 9. Framtagning av mervärdes- och tilläggstjänster för E.ONs fjärrvärmekunder

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Jennie Säwenvik; Therese Andersson; [2009]
    Nyckelord :Fjärrvärme; Innovation; Kundlojalitet; Nöjd Kund Index NKI ; Mervärdes- och tilläggstjänster; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : E.ONs fjärrvärmeprodukt är eftertraktad av kunderna i de 40-tal nät som ägs av E.ON idag. E. LÄS MER

  5. 10. Förbättringsarbete och avvikelsehantering för ökad tjänstekvalitet hos SCA Skog AB Jämtlands skogsförvaltning

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest Resource Management

    Författare :Maria Andersson; [2009]
    Nyckelord :virkesanskaffning; avvikelse; ständiga förbättringar; benchmarking;

    Sammanfattning : On a highly competitive market, quality is an important aspect to take into account, both in terms of goods and services. The Swedish timber market is very competitive and to achieve long-term success focus on the customer, in this case private forest owners, is a prerequisite. LÄS MER