Sökning: "Nestor"
Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade ordet Nestor.
21. Att synliggöra ekonomins påverkan på naturen: miljöräkenskaper i svensk politik 1966-2017
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : This paper uses documents from the Swedish riksdag and public reports from 1966-2017 to map the development of ecological indicators in Sweden that complement the GDP-measure to show the level of environmental sustainability of society. It uses an ecological economic perspective which views the economy as a subsystem of the natural environment, and therefore pays special attention to physical indicators that show the exchange of energy, resources and waste and emissions between the economy and nature. LÄS MER
22. ”Jaha, då föll polletten ner hos mig i alla fall, det är lite stereotyper här också” : En kvalitativ receptionsstudie av Elons reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studiens syfte är att lyfta fram mottagarnas tolkningar om reklamens budskap inom fältet TV-reklam, och dess inkludering av regionala stereotyper. Genom tillämpning av receptionsstudie, där både en semiotisk analys och respondentintervjuer får rum, bidrar studien till fortsatt diskussion inom mottagarstudier. LÄS MER
23. Glömskans moln : En kvalitativ studie om hur bilder kan användas som komplement till tal och skrift vid kognitiv svikt
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Denna studie innefattar tre utredande biståndshandläggares upplevelser av att använda sig av en metod som framtagits av forskningsinstitutet Nestor. Syftet med studien är att undersöka om bilder som kommunikationsverktyg kan tänkas hjälpa biståndshandläggare i kommunikationen med personer som lider av kognitiv svikt. LÄS MER
24. Branding in pole position : En kvalitativ fallstudie av branding inom business-to-business på den svenska säkerhetsmarknaden.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Frågeställning: Hur bör ett företag i säkerhetsbranschen som verkar på en mogen businessto-business marknad agera för att skapa ett nytt starkt varumärke med hjälp av branding? Syfte: Syftet med rapporten är att analysera vikten av branding och betydelsen av att utformaett starkt varumärke inom business-to-business i säkerhetsbranschen. Rapporten syftar äventill att identifiera strategiska rekommendationer som G4S bör ha i åtanke vid skapandet av sitt nya varumärke. LÄS MER
25. “Normative Military Power Europe”: a contradiction in terms? : En fallstudie av EU:s militära insats i Somalia i förhållande till Normative Power Europe.
Kandidat-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : This thesis paper is based on Ian Manners Normative Power Europe-theory with a focus on EU’s military operation in Somalia. By examining documents from EU institutions in the form of reports concerning EU NAVFOR – Operation ATALANTA – EUTM Somalia – EUCAP NESTOR. LÄS MER