Sökning: "varumärkesnamn"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet varumärkesnamn.
1. Varumärke och genus: Formgivning av en visuell identitet för ett fiktivt klädmärke med fokus på att uppfattas genusneutralt
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Följande studie syftar till att undersöka hur en visuell identitet för ett fiktivt klädvarumärke kan tas fram för att uppfattas könsneutralt. Könsneutralt i denna studie definieras som något som inte uppfattas specifikt maskulint eller feminint. Studien begränsas till varumärkesnamn, logotyp, färg och typografi. LÄS MER
2. Etikettdesign som förmedlar smak
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Följande studie syftar till att undersöka hur en rödvinsflaskas etikett kan designas för att attrahera målgruppen millennials och samtidigt förmedla vinets smak. För att göra detta gjordes en undersökning av målgruppens preferenser genom en kvantitativ inledande studie, följt av en förstudie som undersökte tidigare studier och även designteori. LÄS MER
3. Branding in pole position : En kvalitativ fallstudie av branding inom business-to-business på den svenska säkerhetsmarknaden.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Frågeställning: Hur bör ett företag i säkerhetsbranschen som verkar på en mogen businessto-business marknad agera för att skapa ett nytt starkt varumärke med hjälp av branding? Syfte: Syftet med rapporten är att analysera vikten av branding och betydelsen av att utformaett starkt varumärke inom business-to-business i säkerhetsbranschen. Rapporten syftar äventill att identifiera strategiska rekommendationer som G4S bör ha i åtanke vid skapandet av sitt nya varumärke. LÄS MER
4. Meningen : Konsten att skapa intryck och inneboende mening i varumärkesnamn
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Bakgrund: Vikten av att välja ett varumärkesnamn är stor. I marknadsföringslitteraturen finns det riktlinjer kring hur ett bra namn ska vara. Trots detta finns det ingen klarhet i hur riktlinjerna bör användas eller hur ett varumärkesnamnförslag faktiskt genereras. LÄS MER
5. Olive Oil Market Trends -The Importance of An Appealing Packaging Design
M1-uppsats, Medie- och Informationsteknik; Tekniska högskolanSammanfattning : I denna kandidatuppsats besvaras frågan om vilka designlösningar på förpackningen till en olivolja som i butikssammanhang positionerar sig som mer exklusiv och därmed bidrar till att målgruppen inhandlar produkten. För att ta reda på detta har observationer på sådana olivoljeflaskor gjorts i tre utvalda butiker. LÄS MER