Sökning: "Nicolina Carlsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Nicolina Carlsson.

  1. 1. Allting är bara tyg vi sätter på oss

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Melissa Abargil; Nicolina Gospic; Ida Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Gender-neutral fashion; advertising; marketing; gender; perceptions; consumer behavior; communication; Könsneutralt mode; reklam; marknadsföring; genus; uppfattningar; konsumentbeteende; kommunikation;

    Sammanfattning : I takt med det ökade intresset för könsneutralt mode har allt fler företag inkluderat könsneutrala modekollektioner i sina sortiment. Trots dessa framsteg visar modemarknaden fortfarande tydliga tecken på att vara präglad av könsbinaritet och traditionella könsnormer. LÄS MER

  2. 2. Gör miljön en tjänst och handla second hand : En kritisk retorikanalys av Sellpys kommunikation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Evelinn Carlsson; Nicolina Viklund; [2020]
    Nyckelord :Rhetoric; critical rhetoric analysis; Sellpy; sustainability; CSR.; Retorik; kritisk retorikanalys; Sellpy; hållbarhet; CSR.;

    Sammanfattning : Climate change is something that people are growing more concerned about. In conjunction with this, sustainability is becoming more important for Swedish consumers who shop online. Studies have also shown that it has become more common to shop second hand. A company that seeks to capitalize on this is Sellpy. LÄS MER

  3. 3. Menyn, ett ledande verktyg? : Hur en restaurang kan påverka sin försäljning genom menyns färgval och produktplacering

    M1-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Viktor Carlsson; Marie Hagström; Nicolina Karlsson; [2013]
    Nyckelord :colour; consumers; layout; menu; restaurant;

    Sammanfattning : För att påverka försäljning av mat och dryck använder restaurangen menyn som försäljningsverktyg. I uppsatsen diskuterades möjligheterna till ökad försäljning av mat och dryck genom att påverka gästens val med hjälp av placering samt färgval i en restaurangmeny. LÄS MER