Sökning: "OLA SANDBERG"
Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden OLA SANDBERG.
6. Tillgång och eftertanke : Om tillgänglighetens påverkan på upplevelsen av musik
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktionSammanfattning : I denna rapport har tillgänglighetens påverkan på upplevelsen vid musiklyssning undersökts. Inspiration har till största del hämtats från tidigare forskning inom musikpsykologi. Insamling av empiri gjordes genom ett lyssningstest där två olika grupper fick höra ett och samma stycke musik på två olika vis. LÄS MER
7. Svensk säkerhetspolitik i ett vägskäl?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The development during the Crimea crisis as well as Russia´s escalating numbers and extent of exercises has put Swedish security policy on the agenda after being almost invisible for over a decade. This work aims to investigate on which fundament Swedish security policy rests and why Sweden choose to stand outside an alliance. LÄS MER
8. So far so good - repatriering i ett multinationellt företag
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Vårt syfte är att undersöka vilka faktorer som påverkar repatrieringen och utveckla en modell för hur man på ett mer överskådligt sätt kan arbeta med repatrieringsprocessen i fallföretaget, och i förlängningen andra företag. Den praktiska anledningen till detta är att framhålla repatriater som värdefulla inslag i organisationens utveckling i en alltmer globaliserad värld och därmed en källa till konkurrensfördelar. LÄS MER
9. Kategorisk eller relationell specialpedagogik? En sociologisk undersökning av specialpedagogiken
Magister-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Inom specialpedagogiken har traditionen varit att man utgår från ett medicinskt- psykologiskt (kategoriskt) perspektiv när man bedömer den specialpedagogiska situationen. Inom det medicinsk- psykologiska perspektivet riktar man fokus mot eleven som problembärare. LÄS MER
10. Standardisering och anpassning - En studie av Volvos marknadsföring i Europa
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Huvudsyftet med uppsatsen är att redogöra för ett internationellt företags marknadsföringsstrategi på den europeiska marknaden, i det här fallet Volvos, sett ur ett standardiserings- och anpassningsperspektiv. Metod: Vi har genomfört en litteraturstudie för att få en teoretisk grund för arbetet. LÄS MER