Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Influencer marketing: An exploratory study to identify consumer behaviour online

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emilia Möller; Ina Farag; [2022]
    Nyckelord :Social Media; Influencer Marketing; Impulse Buying Behaviour; Consumer Behaviour; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis purpose: The purpose of this study is to understand what impact social media influencers have on consumers' online behaviour. We further aim to understand the interrelationship between social media influencers and online impulse buying behaviour. LÄS MER

  2. 2. Personaliserade erbjudanden inom marknadsföring : En kvalitativ studie angående konsumenternas upplevda respons av personaliserade erbjudanden från företag med avseende på förtroende, kontroll och transparens

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Viktor Kaskamo Andersson; [2021]
    Nyckelord :Personalised marketing; personalised offers; privacy; personal information; trust; control; transparency; consumer behaviour; Individanpassad marknadsföring; personaliserade erbjudanden; personlig integritet; personlig information; förtroende; kontroll; transparens; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Nyligen har forskning inom marknadsföring fokuserat på konsumenternas köpbeteende och köpmönster, vilket har haft stor inverkan genom digitaliseringen i samhället och runt om i världen. Allt fler vetenskapliga studier forskar om konsumenternas personliga integritet och hur den kan påverkas av personliga erbjudanden från företag, till exempel genom marknadsföringsmetoden 'Retargeting'. LÄS MER

  3. 3. Cookies på gott eller ont : En studie om hur tonåringar upplever att deras köpbeteende påverkas av digital one-to-one marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jelia Agiden; Ellen Colliander; [2020]
    Nyckelord :One-to-one marketing; Personalised marketing; Cookies; Social media; Teenagers; Personaliserad marknadsföring; One-to-one marknadsföring; Cookies; Sociala medier; Tonåringar;

    Sammanfattning : I och med teknologins framfart har digital marknadsföring blivit ett av de vanligaste sätten för marknadsförare att nå sin publik. Med denna digitala utveckling ökar också möjligheterna för marknadsföringen. Något som för 25 år sedan bara var en dröm är idag en mycket aktuell verklighet -nämligen digital one-to-one marknadsföring. LÄS MER

  4. 4. Predicting Marketing Churn Using Machine Learning Models

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistik

    Författare :Mikael Ahlin; Felix Ranby; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : For any organisation that engages in marketing actions there is a need to understand how people react to communication messages that are sent. Since the introduction of General Data Protection Regulation, the requirements for personal data usage have increased and people are able to effect the way their personal information is used by companies. LÄS MER

  5. 5. Privacy online: Exploring consumers’ evaluation of privacy issues in relation to personalised advertisement when buying online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Marek Cvach; Menal Sanna Kahsay; Micaela Shamoun; [2018]
    Nyckelord :online shopping; personalised advertisement; privacy issues; consumer behaviour online;

    Sammanfattning : Background The development of the Internet has changed the direction of advertising. Personalised advertising has emerged as the most effective and most profitable form of advertisement. LÄS MER