Sökning: "Relevance"

Visar resultat 21 - 25 av 3444 uppsatser innehållade ordet Relevance.

  1. 21. How do climate change adaptation plans consider gender? : An analysis of National Adaptation Plans in Sub- Saharan Africa

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Elin Wredström; [2024]
    Nyckelord :Gender; Climate Change; National Adaptation Plans NAPs ; Sub-Saharan Africa; Gender and Development GAD ;

    Sammanfattning : Climate change is today an urgent threat, posing grave danger and requiring immediate attention. In order to adapt to the changes, policies, plans, and programmes have been created all over the world, such as the National Adaptation Plans (NAPs). LÄS MER

  2. 22. Praktiska digitala medium i historieundervisningen : En översikt av forskning om hur digitalt game-based learning kan användas för att förbättra elevernas kunskap om historieämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Dennis Gullstrand; Erik Lund; [2024]
    Nyckelord :history; history didactics; history education; didactics; practical; game based learning; game; games; digital; computer; Assassin s Creed; Making History; Crusader Kings; Hearts of Iron; high school; historia; historiedidaktik; historieundervisning; undervisning; didaktik; praktiskt; game based learning; spel; digital; digitala; dator; Assassin s Creed; Making History; Crusader Kings; Hearts of Iron; gymnasie; gymnasiet; högstadium; högstadiet; grundskola;

    Sammanfattning : The traditional history educational methods mainly consists of and are focused on memory, reading, repetition and writing skills, however this paper aims to give an overview of research regarding “Game-based learning”, it’s uses in education of history, and if it can be used as a way to complement the traditional education and give history teachers the tools to make their teaching more diverse. Useful materials were found in the databases: EBSCO, IEEE Xplore och Science Direct. LÄS MER

  3. 23. Kontinuiteten av bilaterala relationer : En förklarande studie om kontinuiteten i EU-Indien relationerna trots aktörernas skilda positioneringar

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Lundström Marcus; [2024]
    Nyckelord :EU-Indien; bilaterala relationer; skilda positioneringar; kontinuitet; kritiskt moment; social konstruktivism; kulturella anarkier; idéer; strukturer; via media; innehållsanalys.;

    Sammanfattning : This study explores the bilateral relationship between the European Union (EU) and India amidst the critical juncture that has been the Russian invasion of Ukraine in February of 2022. The study was motivated by the simultaneous empirical and theoretical puzzle that was theseemingly continuous development of bilateral relations, albeit the differing positions of the EU and India in relation to the Russian invasion of Ukraine. LÄS MER

  4. 24. Hjältarna i kvartsfinalen mot kritiserade bronsmedaljörer : En kvalitativ textanalys om gestaltningar av herr- och damlandslaget i fotboll vid vinst och förlust under VM

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johanna Träff Jonsson; Zain Serop; [2024]
    Nyckelord :Embodiment; representation; framing; gender; gender roles. agenda-setting theory.; Gestaltning; representation; inramning; genus; könsroller; dagordningsteorin.;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur Sveriges herr- och damlandslag i fotboll representerades i media under VM 2018 och VM 2023. Syftet med studien var att bidra med ökad förståelse och kunskap om hur mediegestaltningen ser ut och hur gestaltningsmönster kan variera beroende på kön och prestation. LÄS MER

  5. 25. "13 meter från marken" : Poetiska texter i en svensk niondeklass

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi

    Författare :Mersad Hodzic; [2024]
    Nyckelord :poetry; art; ekphrasis; identity; positionality; critical literacy; thematic narrative analysis; culturally sustaining pedagogy; Swedish language and literature teaching;

    Sammanfattning : This master’s thesis investigates poetic text writing through a teaching project conducted on a secondary school class in Sweden. Inspired by ekphrastic poetry, the teaching project consisted of poetry and literature reading. The students visited a sculpture related to the literature, upon which they wrote poetic texts about the sculpture. LÄS MER