Sökning: "Retail Marketing Mix"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Retail Marketing Mix.
1. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER
2. Anpassningar i kristider : En studie om småföretag inom detaljhandel
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka de anpassningar som småföretag inom detaljhandeln i Visby innerstad gjort för att överleva de ekonomiska kriserna som pågått sedan 2019. Studien har för avsikt att undersöka vilka marknadsanpassningar småföretagen genomfört. LÄS MER
3. Making Sense of the Net Promoter Score (NPS) - A study of NPS' relationship to Word of Mouth, attitudinal loyalty and customer satisfaction, and what drives these mindset metrics
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Since Fredrick F. Reichheld introduced the Net Promoter Score (NPS) in 2003, it has become one of the most favored customer mindset metrics (MSMs) within business practice. Often, it is claimed to be an indicator of customer loyalty, satisfaction, and Word of Mouth (WOM). LÄS MER
4. Grönt värdeskapande : En kvalitativ studie om att skapa och förmedla gröna värden inom e-handeln
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The impending climate crisis has raised expectations of companies green marketing, at the same time the digital development and the corona pandemic have shifted consumers buying behavior more towards companies’ e-commerce platforms. The underlying problem behind the study is that companies need to create green value that is perceived as real by their consumers and does not generate a negative effect or is misinterpreted for greenwash. LÄS MER
5. Fysiska klädbutikers kamp mot e-handel : En granskning av de små fysiska butikernas konkurrensmedel gentemot e-handel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : E-handeln växer mer och mer för varje år och det har aldrig någonsin varit lättare att köpa produkterän vad det är idag. För fysiska butiker är det därför viktigt att använda sina konkurrensmedel,marknadsföringsstrategier och handelsmiljö på rätt sätt för att överleva på marknaden och för attöverleva konkurrensen från den växande e-handeln. LÄS MER