Sökning: "SRE"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet SRE.

  1. 1. To Deploy, or Not to Deploy, That is the Question A qualitative study of the decision-making experiences of engineers deploying software changes in production

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

    Författare :Jessica Ann DeVita; [2024]
    Nyckelord :Automation; Common ground; Complexity; Coordination; COVID19 pandemic; Deployment decision; Incident response; Mental model; Naturalistic decision-making; Phenomenology; Resilience; Risk; Software engineering; SRE; Strategy; Temporal reasoning; Uncertainty; Web operations; FLMU06; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The web services that millions of people count on require large-scale computer resources (servers, nodes, networking) and an intricate set of interdependent software services. Under pressure to continually improve these services, code and configuration changes are deployed hundreds or thousands of times every day. LÄS MER

  2. 2. INDIVIDUELLA IDROTTARES FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR SJÄLVREGLERAT LÄRANDE

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Sofie Allbrink; Rebecka Sundin; [2021]
    Nyckelord :Self-Regulated Learning; Self-Efficacy; gender; environmental condition; Self-Determination Theory; Självreglerat lärande; self-efficacy; könsidentitet; miljömässiga förutsättningar; Self- Determination Theory;

    Sammanfattning : Självreglerat lärande (SRL) har visat sig vara en användbar strategi för både idrottslig inlärning och utveckling. Vilka miljömässiga förutsättningar idrottaren ges kan både främja och hämma denna utveckling, vilket få studier undersökt i en idrottslig kontext. LÄS MER

  3. 3. Sex- och samlevnadsundervisning i låg- och mellanstadiet : En studie om elva lärares tankar och arbetsmetoder inom sex och samlevnad

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Johanna Bergman; Amelie Runstrand; [2021]
    Nyckelord :Grundskolan; lärarattityder; pubertet; relationer; sex- och samlevnadsundervisning; sexualitet; värdegrund;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att öka kunskapen om hur lärare på olika sätt tolkar uppdraget om att undervisa i sex och samlevnad och vilka skillnader som finns i den undervisningen på låg- och mellanstadiet. I studien användes en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer där elva lärare intervjuades, tre på låg-stadiet, sju på mellanstadiet och en som var verksam inom både låg- och mel-lanstadiet, fördelade på åtta skolor. LÄS MER

  4. 4. Olika informationskällors betydelse för kunskap inom sexoch samlevnadEn kvantitativ enkätstudie om ungdomars inhämtande av kunskap : inom sex och samlevnad

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Socialt arbete

    Författare :Lisa Blomstrand; Josefin Mattsson; [2019]
    Nyckelord :Adolescents; Sources of information; Knowledge; Sexuality and Relationship Education SRE ; Sexuality; Sexual health.; Ungdomar; Informationskällor; Kunskap; Sex och samlevnad; Sexualitet; Sexuell hälsa;

    Sammanfattning : Hela samhället berörs av bristande kunskap och dåliga attityder kring sexualitet och sexuell hälsa. Syftet med studien var att beskriva ungdomars användning och upplevelse av informationskällor bland olika kunskapsområden inom sexualitet och sexuell hälsa, med en enkät. LÄS MER

  5. 5. Let's talk about sex - An Exploration into the Role of Empowerment in Sex and Relationship Education Gemma

    Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate School; Lunds universitet/Master of Science in Social Studies of Gender

    Författare :Gemma Ann Dummett; [2018]
    Nyckelord :empowerment; adolescents; sex and relationship education; Social Sciences;

    Sammanfattning : School-based sex education plays an influential role for adolescents in England. Existing research shows that adolescents are a vulnerable population who are more likely to get a sexually transmitted infection over another age group. Girls between the ages of fifteen and twenty-four are particularly vulnerable to getting an STI. LÄS MER