Sökning: "Search engine optimization"

Visar resultat 6 - 10 av 89 uppsatser innehållade orden Search engine optimization.

  1. 6. The impact of artificial intelligence on digital marketing

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Abdulmoaz Alkhayyat; Ahmed Mohamud Ahmed; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Date: [2022-05-25] Level: Bachelor/Master thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, MälardalenUniversity Authors: Ahmed Mohamud (93/06/29) & Abdul Moaz Alkhayat (97/01/01 ) Title: Impact of Artificial Intelligence in Digital Marketing Supervisor: Stylianos Papaioannou Keywords: Artificial Intelligence (AI) Machine learning (ML) Search engine optimization (SEO) Research questions: How does AI affect digital marketing and help companies improve theirperformance? Purpose: The aim of this study is to determine the Impact of AI in digital marketingby analyzing and determining how companies utilize AI to improve performance. Method: This is a qualitative study with an inductive approach conducted using semistructured interview questions and analyzed using template analysis. LÄS MER

  2. 7. CHALLENGES WHEN DIFFUSING INNOVATIVE PRODUCTS THROUGH DIGITAL MARKETING - A qualitative research study exploring the major challenges when diffusing innovative products through digital marketing based on a case study of a diving equipment company

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Sophie Längvik; Emma Wallander; [2021-07-09]
    Nyckelord :Product Innovation; Diffusion of Innovation; Communication; Digital marketing; Social media marketing; Content marketing; Influencer marketing; Search engine optimization; Search engine marketing;

    Sammanfattning : The main objective with this study was to explore the major challenges when diffusing innovative products through digital marketing. The purpose of this research was to bring clarity in what challenges managers for innovative products face when using digital marketing practices, such as Social Media Marketing, Content Marketing, Influencer Marketing and SEO/SEM to diffuse their products. LÄS MER

  3. 8. En studie om sökmotoroptimering och användarvänlighet : Google vs användare

    M1-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Josefine Persson; Lotta Ollander; [2021]
    Nyckelord :UX design; user experience; SEO; search engine optimization; UX-design; användarupplevelse; SEO; sökmotoroptimering;

    Sammanfattning : The purpose of this survey has been to investigate whether there are contradictions between user experience (UX) and search engine optimization (SEO), also called Google versus users. Professionals, in UX and SEO, have been asked to respond to a questionnaire regarding text and images within these two aspects. LÄS MER

  4. 9. Webbplats för Vemdalen Catering : Funktionalitet mot användarvänlighet i Wordpress

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Emmy Adolfsén; [2021]
    Nyckelord :Wordpress; CMS; användarvänlighet; UX; Sökmotoroptimering; SEO;

    Sammanfattning : The objective of this project is a, for client, optimized website built in Wordpress using Beaver Builder and Beaver Themer plugin, together with a basic set of chosen plugins for a modern, secure and cost effective Wordpress site. The projects also includes an evaluation of and analysis about how functionality and design could be prioritized for optimal delivery and client satisfaction. LÄS MER

  5. 10. Optimera, eller inte? : Faktorer som påverkar inställningen till användning av SEO hos SME

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Daniel Hällgren; Sebastian Almqvist; [2021]
    Nyckelord :Search Engine Optimization; SME; Digital consumer impact; Digital technology; Sökmotoroptimering; SME; Digital konsumentpåverkan; Digital teknik;

    Sammanfattning : Studier visar att kunskapen och erfarenheten av marknadsföring inom små och medelstora företags (SME) till stor utsträckning är ganska dålig. Det finns inga riktlinjer för hur SME inom byggbranschen bör arbeta med marknadsföring och hur företagen bör överväga att digitalisera marknadsföringen för att kunna nå ut till en större potentiell kundgrupp. LÄS MER