Sökning: "Sensory marketing"
Visar resultat 21 - 25 av 150 uppsatser innehållade orden Sensory marketing.
21. How can B2B companies improve their customer experience- : By using sensory marketing in a digital context
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Sensory marketing is a broad concept that can be used as a marketing tool. The sensory marketing can be used in different ways and in different environments. The most common use for sensory marketing in a B2C environment where the customer can interact with their senses more. LÄS MER
22. Den nya butiksupplevelsen online : Hur kundupplevelsen i liveshopping kan designas för att leda till högre köpintentioner
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Introduktion: Att skapa en stark kundupplevelse har inom de senaste åren blivit en fokuspunkt inom marknadsföring bland både ledande företag och forskning. De flesta studier inom kundupplevelse har behandlat kundupplevelsen i fysisk handel och inom e-handeln. LÄS MER
23. Is store death upon us? : Investigating the importance of sensory marketing in the swedish fashion retail industry among women
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : This bachelor degree addresses the importance of sensory marketing in the swedish fashion retail industry among women. The concept of “store death” has become an increasingly talked about topic in Sweden and is something that affects both consumers, entrepreneurs and business owners alike. LÄS MER
24. How Can Scents Influence the Way Customers Perceive Hotel Brands? Analysis on the Importance of Scents as part of Branding in the Hotel Industry
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Scent marketing has long been here; discussed in various literature and used by many brands all over the world. Yet, there is not sufficient research done on how scents affect customer perceptions of brands in the hotel industry. LÄS MER
25. Produktbeskrivningar och betalningsvilja : En kvantitativ studie om hur sensoriska och miljömärkta produktbeskrivningar påverkar konsumentens betalningsvilja
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Produktbeskrivningar kan kommunicera de fördelaktiga egenskaper som en vara medför, vilket kan få produkten att skilja sig från mängden. Under de senaste decennierna har det skapats ett ökat intresse för både sensoriska och miljömärkta produktbeskrivningar och för företag blir det allt viktigare att lyckas identifiera vilka faktorer som påverkar betalningsviljan hos konsumenter. LÄS MER