Sökning: "Servicekvalitet"

Visar resultat 11 - 15 av 196 uppsatser innehållade ordet Servicekvalitet.

  1. 11. Online Sample Selection for Resource Constrained Networked Systems

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Philip Sjösvärd; Samuel Miksits; [2022]
    Nyckelord :Online learning; Sample Selection; Real-time Learning; Random Forest; Reservoir Sampling; Relevance and Redundancy; Binned Distribution; Autoregressive Model; Change Detection; Model Re-computation;

    Sammanfattning : As more devices with different service requirements become connected to networked systems, such as Internet of Things (IoT) devices, maintaining quality of service becomes increasingly difficult. Large data sets can be obtained ahead of time in networks to train prediction models offline, however, resulting in high computational costs. LÄS MER

  2. 12. TRIVSEL - DEN AVGÖRANDE FAKTORN : En komparativ fallstudie om boendetrivsel inom den svenska bostadsutvecklingen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ebba Elliot; Miranda Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Trivsel; välbefinnande; servicekvalitet; hyresgäst; hyresvärd; bostadsutveckling; Sverige;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka individers påverkade trivsel vid nybyggnation och ombyggnation, samt ta reda på hur hyresvärdar kan få sina hyresgäster att trivas så bra som möjligt under byggnationens gång.Metoden som har använts för att genomföra denna studie var en komparativ fallstudie av två hyreshus. LÄS MER

  3. 13. Kulturens inflytande på belöningssystem och motivation inom TQM-styrda organisationer i Japan och Sverige : En komparativ flerfallsstudie med ett interkulturellt angreppssätt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Elin Engström; Azin Valiollah Kohan; [2021]
    Nyckelord :TQM; Culture; Organizational Culture; Business Culture; National Culture; Remuneration Systems; Motivation.; TQM; Kultur; Organisationskultur; Affärskultur; Nationalkultur; Belöningssystem; Motivation;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: I den globala ekonomin blir servicekvalitet allt viktigare och företagen på den internationella konkurrensutsatta marknaden behöver erbjuda överlägsen service för att överleva. Kvaliteten på service är det som mäter prestationens utfall. LÄS MER

  4. 14. What is school food service quality? (part 1) : exploring perceptions of service quality among children and food service professionals in Sweden

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskap

    Författare :Maria Trymell; [2021]
    Nyckelord :Food service management; service quality; food choice; school food; hospitality;

    Sammanfattning : Background: Every year 260 million lunch meals are served in Swedish schools. To design sustainable meals that are eaten and appreciated by the children, not only the food is important but also to understand how the meeting between the Food Service Professionals (FSP) and the children, and part of the service provided, affects the children's overall meal experience. LÄS MER

  5. 15. Self-Service Technology (SST) och dess relation till kundtillfredsställelse : En studie av onlinebaserad kundsupport hos Monitor ERP System AB

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Christoffer Annerstedt; Fredrik Lindholm; [2021]
    Nyckelord :Self-Service Technology; Customer Relation Management; ERP system; Information quality; SST-QUAL; Self-Service Technology; Customer Relation Management; Affärssystem; Servicekvalitet; SST-QUAL;

    Sammanfattning : I dagens samhälle gömmer det sig en teknologi som inte alla tänker på, nämligen Self-Service Technology(SST). Self-Service Technology befinner sig ofta i ens närhet. Företag använder sig av denna teknik för att tillfredsställa deras kunder snabbare och smidigare. LÄS MER