Sökning: "Snus Uppsala"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Snus Uppsala.
1. Tjejsnuset är det nya! : En kvalitativ studie om hur bilden av vitt snus konstrueras i samspel mellan media och unga vuxna, samt hur vitt snus kodas som manligt respektive kvinnligt.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The study aims to examine the construction of the image of white snus, specifically focusing on the growing trend of female snus use. The analysis will shed light on overall perceptions and attitudes towards white snus, along with its social construction among young adults. LÄS MER
2. Less på Smokeless : En analys av rökfri tobaks karaktäriseringar i nyhetsmedier
L2-uppsats, Uppsala universitet/Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : In 1973 the first portioned oral moist tobacco (snus) in Sweden is launched unto the markets by Svenska Tobaksbolaget AB. The product was called Smokeless and was meant to be regarded as an alternative to, at the time, very popular cigarettes. LÄS MER
3. Vitt snus i identitetens ljus : En kvantitativ studie om aspekter som påverkar konsumenters upplevelse av vitt snus
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker konsumenters attityd till vitt tobaksfritt snus. Studien identifierar vilken signifikans marknadsföring, konsumentkultur och produktspecifika attribut har i relation till konsumentens uppfattning av produkten i fråga. LÄS MER
4. Från Sverige till världen - hur internationaliserar man (vitt) snus? En fallstudie om internationaliseringsprocessen för en digital SME som säljer en ny produkt
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Internationalization is and will always be important for companies that have ambitions to grow and an international vision to expand to countries beyond the domestic market. In an increasingly digital world, much is changing in how companies internationalize, and this applies to a very high degree to companies that sell a product that has not previously been on the market. LÄS MER
5. Synen på ZYN : En studie om relationen mellan varumärke och konsumenters uppfattning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this study is to examine the organization Swedish Match and their nicotine brand ZYN. Swedish Match is a firm that develops, manufactures and sells “snus” and other similar products. LÄS MER