Sökning: "Sound branding"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Sound branding.
1. Assembling Paint, Parties and Toxins
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologiSammanfattning : Over the last decade, Swedish cities like Stockholm and Gothenburg have seen a decline in cultural events due to noise complaints, unsuitable locations, and changing demographics. Malmö, facing similar issues amid urban growth, introduced a 2021 planning program for the Sofielund industrial district, featuring a "cultural sound zone" to support cultural activities. LÄS MER
2. Sverige, lovar guld och gröna skogar? - En multimodal analys av hur semiotiska resurser och visuell framing används inom platsvarumärkning
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Turistindustrin runt om i världen fick snabbt anpassa sig till de restriktioner för resor som tillkom i samband med COVID-19. Visit Sweden, Sveriges officiella organisation för turism, bestämde sig för att lansera en kampanj som använder strategier inom platsvarumärkning för att uppmuntra svenskar att agera turister i sitt eget land. LÄS MER
3. Whee da-dum bee-dum : Melodisk kontur hos ljudlogotyper och dess påverkan på varumärkesuppfattning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : En ljudlogotyp är en ljudkomposition som används för att särskilja ett varumärke. Ljudlogotypen ingår i varumärkens strategiska arbete för att skapa sig en bild i konsumenters medvetande. Denna bild kallas varumärkesuppfattning. LÄS MER
4. What's Next in Sustainable Acoustic Materials?
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : As industries have begun to rethink the way they design, make and dispose of products for the purpose of sustainable development, manufacturers of acoustic products have been slow off the mark. The majority of acoustic products are still made of primarily virgin material made from petrochemical resources, which have a significant impact on the environment. LÄS MER
5. The Quest for the Holy Grail : How Nordic sports businesses incorporate sustainability and how it can be used as a strategy for competitive advantage
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Creating a competitive advantage is often contextualized as the finding the Holy Grail of strategy. This study examines how Nordic sports businesses incorporate sustainability and how it can be used as a strategy to create a competitive advantage. LÄS MER