Sökning: "Spelifiering"

Visar resultat 41 - 45 av 177 uppsatser innehållade ordet Spelifiering.

  1. 41. Gamification for public transportation - Improving attractiveness with interactive game elements

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Henrik Olofsson; [2021]
    Nyckelord :Gamification; game elements; public transportation; mobile application; Spelifiering; kollektivtrafik; kollektivtrafiken; spel-element; spelelement; mobil applikation;

    Sammanfattning : During the last year and a half the Sars-Cov-2 virus has affected the world in many different ways. One of the things that Sars-Cov-2 has had an effect on, is the amount of travelers. Kalmar Länstrafik, the authority responsible for public transportation, has noticed a decline of travelers during the last year. LÄS MER

  2. 42. Increasing Physical Activity with Gamification : Exploring Competitiveness as a Moderator for Leaderboard Effectiveness

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Fanny Danelid; Elin Fältman; [2021]
    Nyckelord :gamification; leaderboard; physical activity; competitiveness; cognitive science; spelifiering; topplista; fysisk aktivitet; tävlingsinriktning; kognitionsvetenskap;

    Sammanfattning : Gamification is a strategy for changing behavior that can be used for increasing physical activity (PA). In Sweden, 34% of the population are not active enough and since sedentary behavior is associated with many health risks, this needs to be improved. LÄS MER

  3. 43. Elevers motivation vid inlärning : Förslag på speldesignelement som kan motivera elever

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Jurgen Hasuka; Ronny Sabo; [2021]
    Nyckelord :Gamification; motivation; learning; design framework; Spelifiering; motivation; inlärning; designramverk;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har termen spelifiering blivit allt mer känt, främst inom utbildning och hälsa. Spelifiering innebär att speldesignelement används i icke-spelkontexter, detta för att motivera människor. Syftet med studien var att identifiera “Hur kan spelifiering utformas i en applikation för att motivera elever att lära sig?”. LÄS MER

  4. 44. Individanpassning för alla: En kvalitativ studie om AI-baserad spelifiering i skolan

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Anton Jonsson; Daniel Winther; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The entire education system has changed through the increase of digitalisation and the school is no exception. With new technology there are opportunities to develop systems that could help students generate knowledge and increase their motivation in school by individualizing teaching. LÄS MER

  5. 45. Gamification i undervisningen : en kvalitativ studie om gamification inom matematikundervisning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Filip Carlén; Roger Sellén; [2021]
    Nyckelord :gamification; spelifiering; matematik; motivation; didaktik; grundskola; kvalitativ undersökning; lärarperspektiv;

    Sammanfattning : Den här studien har som syfte att undersöka hur matematiklärare resonerar kring användningen av gamification utifrån ett undervisningsperspektiv. Studien genomfördes genom self reports där sex stycken lärare på tre olika skolor svarade på hur deras arbete påverkas av gamification. LÄS MER