Sökning: "Strategisk internkommunikation"
Visar resultat 11 - 15 av 38 uppsatser innehållade orden Strategisk internkommunikation.
11. Kommunikativa utmaningar för svenska statliga museer : i förhållande till införandet av fri entré 2016
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Syftet är att analysera skillnader och likheter i hur statliga museer i Sverige arbetar med intern kommunikation före och efter införandet av fria entréer samt att undersöka vilka kommunikativa utmaningar museerna möter som organisationer i den offentliga sektorn. Huvudresultat: Resultatet visar på att de svenska statliga museerna i studien inte har ändrat sin interna kommunikation i anknytning till införandet av fri entré. LÄS MER
12. Is the medium really the message?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Den digitala utvecklingens framfart, liksom globaliseringens många påföljder, banar inte bara väg för otroliga möjligheter utan sätter även en ständig press på moderna och internationellt etablerade företag. Inre såväl som yttre slitningar kan dock lätt uppstå när en ständigt accelererande utveckling forcerar fram förändringar. LÄS MER
13. Internkommunikation på föränderliga arenor : - En studie om hur olika störningsmoment kan påverka internakommunikationsprocesser inom multinationella företag.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : .... LÄS MER
14. Strategisk kommunikation mellan chefer och medarbetare : En kvalitativ studie om införande av självledarskap på Arbetsförmedlingen
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : I en allt mer komplicerat och föränderligt samhälle är kommunikation en viktig faktor för organisationers utveckling och syfte för att nå sina verksamhetsmål. Detta innebär ledning, planering och genomförande av kommunikationsstrategier med fokus på medarbetare som viktiga och inflytelserika individer. LÄS MER
15. När två ska bli en. Ett maktspel om organisationsidentiteten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : From a communicative perspective, this study intended to achieve a greater under- standing and knowledge of how internal communication, structure and culture con- tribute to the anchoring of an organization's identity. The study also aimed to make visible the prevailing power relations and its importance for the creation of identity. LÄS MER