Sökning: "Strategisk internkommunikation"
Visar resultat 21 - 25 av 38 uppsatser innehållade orden Strategisk internkommunikation.
21. IKT = Effektiv internkommunikation?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : På dagens arbetsplatser används informations- och kommunikationsverktyg i allt större utsträckning. Användningen har, utifrån vissa aspekter, visat sig inverka negativt på de anställdas arbete och på den interna kommunikationen. LÄS MER
22. Organisatoriskt relationsskapande – En fallstudie om relationsskapande med fokus på kommunikation för att skapa varumärkeslojalitet i en organisatorisk marknadsföringskontext
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Today there are limited theories that consider the research subject relationship creation as a contributing factor to a company’s brand loyalty within an organizational marketing context. The purpose of this thesis is to contribute with knowledge about organizational relationship creation between distributors and retailers, and how these relationships are constructed through communication efforts. LÄS MER
23. Budskap i förändring : En studie av internkommunikationen vid Sveriges Lantbruksuniversitet
Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudierSammanfattning : This thesis tries to explore how different strategies of internal communication are used in actual situations within an organization. Specifically, the purpose is to investigate how the internal communication within the Swedish University of Agricultural Sciences (SLU) has been carried out during their work to change their organizational structure, and, how this can be understood in terms of existing theories for strategic communication. LÄS MER
24. Tar EVRYone en kaffe med teknologin?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : In the past years, Information- and Communication Technologies have expanded, and many organizations are following the growing trend of embracing new technological innovations. This has resulted in the digital world becoming increasingly important, yet problematic for organizations' communications. LÄS MER
25. Plötsligt blev allt lila - En studie av TeliaSoneras medarbetares meningsskapande under en förändringsprocess
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Förändring har idag blivit en naturlig del av både det organisatoriska och det privata livet. Samtidigt har vi rört oss från ett kollektivistiskt samhälle mot ett mer individanpassat, vilket i sin tur ställer nya krav på organisationer och deras medarbetare. LÄS MER