Sökning: "Subjektiv norm"
Visar resultat 6 - 10 av 40 uppsatser innehållade orden Subjektiv norm.
6. Användning av Knowledge Management System : En studie om variabler som kan få användare att gå från kontinuerlig användning till utökad användning av Knowledge Management System
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Ett sätt att tillgängliggöra organisatorisk information och kunskap är att använda ett informationssystem som Knowledge Management System, fortsättningsvis förkortat till KMS eller KM System. Potentiellt kan kontinuerlig användning och särskilt utökad användning av informationssystem bidra till bättre arbetsprestanda, vilket skulle kunna öka produktiviteten och förbättra företags förmåga att konkurrera på marknaden. LÄS MER
7. Varför börjar inte fler lantbrukare odla specialgrödor? : en kvalitativ intervjustudie med fokus på beteende
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Att utveckla ett lantbruksföretag i form av att köpa eller arrendera mer mark kräver mycket kapital. Ett sätt att öka värdet på en odling är att odla grödor med hög omsättning såsom specialgrödor. LÄS MER
8. Ska jag, eller ska jag inte klaga? : En kvantitativ studie om konsumentens intention till att klaga inom modebranschen online.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställning: Vilken påverkan har attityd, subjektiv norm och eWoM på konsumentens klagomålsintention? Syfte: Syftet med denna studie är att studera klagomålsintention ur ett konsumentperspektiv. Studien ämnar undersöka vilken påverkan attityd, subjektiv norm och eWoM har på konsumenten klagomålsintention. LÄS MER
9. Secondhand i första hand
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie har sitt främsta syfte att med hjälp av Theory of Planned Behavior (TpB) undersöka befintliga användares intention att vara lojal via secondhand-appar. Vidare undersöks intentionen i relation till den adderade faktorn identitetsskapande community utifrån tidigare forskning och teorier. LÄS MER
10. Bakom cancelkulturen: En kvantitativ studie om intentionen att delta i cancelkultur från ett kommunikativt perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Studien syftar till att undersöka vad som ligger bakom en individs intention att delta i den form av digital aktivism som kommit att kallas för cancelkultur. Vidare undersöks hur teorier om personlig varumärkeskommunikation kan bidra till att förklara denna intention. LÄS MER