Sökning: "Swedish produced fashion"

Visar resultat 11 - 15 av 33 uppsatser innehållade orden Swedish produced fashion.

  1. 11. Vägen till framtidens hållbara konsument : En kvalitativ studie om hur generation z uppfattar hållbarhetskommunikation i den svenska modebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Gabriella Andersson; Johanna Dingfors; [2021]
    Nyckelord :Greenwashing; Generation Z; Fast Fashion; Slow Fashion; A linear model of communication; Transparens; Hållbar marknadsföring The Types of Greenwashing Matrix; Transparency Sustainable marketing.;

    Sammanfattning : With the increased focus on climate change, sustainability has become a common term for both organizations as well as consumers. The clothing industry is one of the industries that have the biggest negative impact on climate change. Still, the fast fashion business, based on cheap materials and low production costs, continues to thrive. LÄS MER

  2. 12. Hyra kläder : utforskar den erfarna konsumentens upplevelser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Kathrin Karlsson; Matilda Sandberg; [2021]
    Nyckelord :Collaborative Consumption; Clothing Rentals; Consumer Experiences; Social Exchange Theory; Kollektiv Konsumtion; Kläduthyrning; Konsumentupplevelsen; Social Exchange Theory.;

    Sammanfattning : Att hyra kläder är ett fenomen som fått ökat intresse de senaste åren. Inte minst i forskningen där det visat sig komma med miljömässiga fördelar. Kläduthyrning är en form av cirkulär ekonomi och ett svar på textilindustrins negativa miljöpåverkan och dess linjära arbetssätt. LÄS MER

  3. 13. Obligatorisk hållbarhetsrapportering i modebranschen : En kvalitativ innehållsanalys av hållbarhetsrapporternas kvalitet och dess förändring över tid

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Barkhadle Ismael Abdi; Rebecka Nyman; [2021]
    Nyckelord :Sustainability Accounting; Sustainability Reporting; Corporate Social Responsibility; CSR; Sustainability Reporting Quality; EU Directive 2014 95 EU; Hållbarhetsredovisning; Hållbarhetsrapportering; Företags samhällsansvartagande; CSR; Hållbarhetsrapporters kvalitet; EU-direktiv 2014 95 EU;

    Sammanfattning : The aim of the study is to analyze how Swedish large fashion companies' sustainability reports quality has been changed 2016-2019. The study wants to create a deeper understanding of the legislative change initiated by the EU that Sweden introduced in 2017. LÄS MER

  4. 14. Tomorrow We Will Do More - An explorative study of how companies in a competitive industry cope with the increased demand for business sustainability

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Ebba Jeppsson; Rebecca Gustavsson; [2020]
    Nyckelord :business sustainability; moral decoupling; visionary procrastination; social identity; fashion industry;

    Sammanfattning : Climate change is a worldwide problem, disrupting economies and affecting lives, communities and countries. As consumers today demand products and services produced in a more sustainable and ethical way, companies need to adapt. In Sweden, four out of five consumers find it important that companies work actively for a more sustainable business. LÄS MER

  5. 15. Kostym eller klänning? : En kvalitativ analys om könsstereotyper i två svenska modemagasin.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Lindita Ann-Charlott Bunyak; Emma Thernek; [2020]
    Nyckelord :Plaza kvinna; King of Sweden; gender; stereotypes; agenda-setting; framing; priming; equality.;

    Sammanfattning : The aim of this bachelor thesis was to examine how two Swedish fashion magazines choose to represent their journalistic content. We believe it is important to analyse fashion journalism as it shapes, or maintains, society's norms about gender. LÄS MER