Sökning: "Swedish produced fashion"
Visar resultat 11 - 15 av 33 uppsatser innehållade orden Swedish produced fashion.
11. Vägen till framtidens hållbara konsument : En kvalitativ studie om hur generation z uppfattar hållbarhetskommunikation i den svenska modebranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : With the increased focus on climate change, sustainability has become a common term for both organizations as well as consumers. The clothing industry is one of the industries that have the biggest negative impact on climate change. Still, the fast fashion business, based on cheap materials and low production costs, continues to thrive. LÄS MER
12. Hyra kläder : utforskar den erfarna konsumentens upplevelser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Att hyra kläder är ett fenomen som fått ökat intresse de senaste åren. Inte minst i forskningen där det visat sig komma med miljömässiga fördelar. Kläduthyrning är en form av cirkulär ekonomi och ett svar på textilindustrins negativa miljöpåverkan och dess linjära arbetssätt. LÄS MER
13. Obligatorisk hållbarhetsrapportering i modebranschen : En kvalitativ innehållsanalys av hållbarhetsrapporternas kvalitet och dess förändring över tid
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The aim of the study is to analyze how Swedish large fashion companies' sustainability reports quality has been changed 2016-2019. The study wants to create a deeper understanding of the legislative change initiated by the EU that Sweden introduced in 2017. LÄS MER
14. Tomorrow We Will Do More - An explorative study of how companies in a competitive industry cope with the increased demand for business sustainability
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Climate change is a worldwide problem, disrupting economies and affecting lives, communities and countries. As consumers today demand products and services produced in a more sustainable and ethical way, companies need to adapt. In Sweden, four out of five consumers find it important that companies work actively for a more sustainable business. LÄS MER
15. Kostym eller klänning? : En kvalitativ analys om könsstereotyper i två svenska modemagasin.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The aim of this bachelor thesis was to examine how two Swedish fashion magazines choose to represent their journalistic content. We believe it is important to analyse fashion journalism as it shapes, or maintains, society's norms about gender. LÄS MER