Sökning: "Swedish produced fashion"

Visar resultat 16 - 20 av 33 uppsatser innehållade orden Swedish produced fashion.

  1. 16. Svenska högskolestudenters attityder till välgörenhets Second Hand : I relation till Fast Fashion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Victor Andrén; Felicia Kantling Karlsson; Mikaela Östling; [2020]
    Nyckelord :Attitudes; Charity Second Hand; Multiattribute Model; Swedish College Students; Motivational Perspective; Clothing consumption; Attityder; Välgörenhets Second Hand; Multiattributsmodellen; Svenska högskolestudenter; Motivationsperspektiv; Klädkonsumtion;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to create an understanding of Swedish college students’ attitudes towards charity Second Hand through Fishbein's multi-attribute model. Attitudes towards Fast Fashion have also been measured in the model to enable a comparison between the two objects. LÄS MER

  2. 17. Towards a sustainable future of apparel : Perspectives from Swedish clothing brands and sustainable fashion consultants

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Tema Miljöförändring

    Författare :Amanda Selhammer; [2019]
    Nyckelord :sustainability; apparel industry; sustainability strategies; drivers; challenges;

    Sammanfattning : The manner in which clothing is designed, produced and used is responsible for major negative impacts on the environment as well as major ethical and social issues on a global scale. The increased concern for sustainability issues in the industry is similarly argued to have led to transformations of the business context of apparel companies, that have been shown to increasingly incorporate sustainability in their corporate strategies. LÄS MER

  3. 18. Content Marketing : varumärkesbyggnad inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emile Ramini; Pontus Johansson; [2018]
    Nyckelord :Content; Content marketing; Branding; Marketing communication; Storytelling. !; Content; Content marketing; Varumärke; Varumärkesbyggande; Marknadskommunikation; Storytelling;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har öppnat upp hela världen som konkurrensfält för modevarumärken. Alltsåkan det vara ännu svårare att nå fram och väcka intresse på grund av nya digitala kanaler som företag kan använda i sin marknadskommunikation. LÄS MER

  4. 19. Etik inom klädindustrin : En kvalitativ studie om konsumenters åsikter om etisk information på klädesplagg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Malin Lundgren; Mimmi Milocco; [2018]
    Nyckelord :ethical consumption; ethical fashion; knowledge; concern; beliefs; etisk konsumtion; etiskt mode; kunskap; oro; åsikter;

    Sammanfattning : En kvalitativ studie om konsumenters åsikter om etisk information på klädesplagg Det har identifierats att konsumenter saknar kunskap och information för att göra etiska köpbeslut. En följd av detta är att konsumenters bristande kunskap om etiskt mode hindrar dem från att förändra deras oro till faktiska köp. LÄS MER

  5. 20. Konsumenternas köpbeteende inom fast fashion : En undersökning om gapet mellan attityd och beteende inom hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hannah Ahlbom; Anna Söderbergh; [2018]
    Nyckelord :green gap; attitude - action gap; consumer behavior; fast fashion; sustainable development; green fashion; purchase intention and buying behavior.; det gröna gapet; gap mellan attityd och handling; konsumentbeteende; fast fashion; hållbar utveckling; hållbart mode; köpbeteende och köpintention;

    Sammanfattning : De miljövänliga problem som världen står inför idag är tätt sammanhängande med den masskonsumtion som skapats av fast fashion-industrin. Detta har skapat en större efterfrågan av miljövänligt producerade kläder av konsumenter då de har en allt större inblick och påverkan på modeindustrin. LÄS MER