Sökning: "Swedish produced fashion"
Visar resultat 16 - 20 av 33 uppsatser innehållade orden Swedish produced fashion.
16. Svenska högskolestudenters attityder till välgörenhets Second Hand : I relation till Fast Fashion
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to create an understanding of Swedish college students’ attitudes towards charity Second Hand through Fishbein's multi-attribute model. Attitudes towards Fast Fashion have also been measured in the model to enable a comparison between the two objects. LÄS MER
17. Towards a sustainable future of apparel : Perspectives from Swedish clothing brands and sustainable fashion consultants
Master-uppsats, Linköpings universitet/Tema MiljöförändringSammanfattning : The manner in which clothing is designed, produced and used is responsible for major negative impacts on the environment as well as major ethical and social issues on a global scale. The increased concern for sustainability issues in the industry is similarly argued to have led to transformations of the business context of apparel companies, that have been shown to increasingly incorporate sustainability in their corporate strategies. LÄS MER
18. Content Marketing : varumärkesbyggnad inom modebranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Digitaliseringen har öppnat upp hela världen som konkurrensfält för modevarumärken. Alltsåkan det vara ännu svårare att nå fram och väcka intresse på grund av nya digitala kanaler som företag kan använda i sin marknadskommunikation. LÄS MER
19. Etik inom klädindustrin : En kvalitativ studie om konsumenters åsikter om etisk information på klädesplagg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : En kvalitativ studie om konsumenters åsikter om etisk information på klädesplagg Det har identifierats att konsumenter saknar kunskap och information för att göra etiska köpbeslut. En följd av detta är att konsumenters bristande kunskap om etiskt mode hindrar dem från att förändra deras oro till faktiska köp. LÄS MER
20. Konsumenternas köpbeteende inom fast fashion : En undersökning om gapet mellan attityd och beteende inom hållbarhet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : De miljövänliga problem som världen står inför idag är tätt sammanhängande med den masskonsumtion som skapats av fast fashion-industrin. Detta har skapat en större efterfrågan av miljövänligt producerade kläder av konsumenter då de har en allt större inblick och påverkan på modeindustrin. LÄS MER