Sökning: "TV-reklam kvinnor män"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden TV-reklam kvinnor män.

  1. 1. Bevarandet av könsstereotyper i reklam : - En studie om hur män och kvinnor gestaltas i TV4:s tv-reklam i Sverige.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Atchara Fajersson; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Dockor, hyenor och kärlek : En jämförande studie av de politiska valfilmerna inför valet 2010

    Kandidat-uppsats, Humanistiska fakulteten; Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK); Stockholms universitet

    Författare :Saga Rosén; [2011]
    Nyckelord :political communication; TV-commercial; advertising; rhetoric; visual communication; Politisk kommunikation; reklam; retorik; visuell kommunikation; tv-reklam;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att klarlägga hur de politiska partierna formulerar sitt budskap i tv-reklam inför valet till Sveriges riksdag 2010. Teoretiska perspektiv: I denna studie används teori om politisk kommunikation, reklam och marknadsföring. Metod: Tre olika metoder användes vid denna studie. LÄS MER

  3. 3. En kvalitativ studie om genrer och varumärkesbyggande inom TV-reklam

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Mikaela Agerteg; Sandra Ardell; Marielle Tivelius; [2009]
    Nyckelord :TV-reklam; genre; varumärke; varumärkesbyggande; brand equity;

    Sammanfattning : Då TV-reklam idag är ett frekvent inslag i de kommersiella TV-kanalerna ville vi ta reda på vilken typ av reklamfilm som uppfattades som mest lämpad vid varumärkesbyggande. För att ta reda på detta valde vi att genomföra kvalitativa djupintervjuer med sex personer, tre kvinnor och tre män, i åldrarna 18 - 65 år. LÄS MER

  4. 4. Målgruppsanpassad reklam : Är TV reklamen under bästa sändningstid anpassad till en viss målgrupp.

    Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Erhan Trsani; Thomas Ghebrehiwet; Mattas Ng; [2008]
    Nyckelord :Målgrupp; Målgruppsanpassning; Reklam; TV-reklam; TV3; TV4; Kanal 5;

    Sammanfattning : Är TV-reklamen anpassade till programmens målgrupp som sänds under bästa sändningstid och vilka skillnader finns det i de olika kanalerna/bolagen när de sänder reklam? Det är just denna frågeställning som ligger till grund för denna uppsats. Utgångspunkten i uppsatsen har varit att se om tittaren får sin reklam anpassad efter sig eller om reklamen bara sätts in oberoende av vilket kön, ålder, intressen som tittaren har. LÄS MER

  5. 5. Dansk och svensk reklamutformning ur ett kulturellt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Therese Barnekow; Sofia Jonsson; Jessica Knutsson; Karin Wendt; [2003]
    Nyckelord :reklamutformning; kultur; dansk; svensk; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : För att effektivt utforma reklam samt integrera denna över nationsgränser är det viktigt att ha en god förståelse för vad som skiljer ländernas kulturer åt. Det är dessutom viktigt att kunna hantera dessa skillnader för att nå fram med det tilltänkta budskapet. LÄS MER