Sökning: "TV-reklam kvinnor män"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden TV-reklam kvinnor män.
1. Bevarandet av könsstereotyper i reklam : - En studie om hur män och kvinnor gestaltas i TV4:s tv-reklam i Sverige.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : .... LÄS MER
2. Dockor, hyenor och kärlek : En jämförande studie av de politiska valfilmerna inför valet 2010
Kandidat-uppsats, Humanistiska fakulteten; Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK); Stockholms universitetSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att klarlägga hur de politiska partierna formulerar sitt budskap i tv-reklam inför valet till Sveriges riksdag 2010. Teoretiska perspektiv: I denna studie används teori om politisk kommunikation, reklam och marknadsföring. Metod: Tre olika metoder användes vid denna studie. LÄS MER
3. En kvalitativ studie om genrer och varumärkesbyggande inom TV-reklam
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Då TV-reklam idag är ett frekvent inslag i de kommersiella TV-kanalerna ville vi ta reda på vilken typ av reklamfilm som uppfattades som mest lämpad vid varumärkesbyggande. För att ta reda på detta valde vi att genomföra kvalitativa djupintervjuer med sex personer, tre kvinnor och tre män, i åldrarna 18 - 65 år. LÄS MER
4. Målgruppsanpassad reklam : Är TV reklamen under bästa sändningstid anpassad till en viss målgrupp.
Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Är TV-reklamen anpassade till programmens målgrupp som sänds under bästa sändningstid och vilka skillnader finns det i de olika kanalerna/bolagen när de sänder reklam? Det är just denna frågeställning som ligger till grund för denna uppsats. Utgångspunkten i uppsatsen har varit att se om tittaren får sin reklam anpassad efter sig eller om reklamen bara sätts in oberoende av vilket kön, ålder, intressen som tittaren har. LÄS MER
5. Dansk och svensk reklamutformning ur ett kulturellt perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : För att effektivt utforma reklam samt integrera denna över nationsgränser är det viktigt att ha en god förståelse för vad som skiljer ländernas kulturer åt. Det är dessutom viktigt att kunna hantera dessa skillnader för att nå fram med det tilltänkta budskapet. LÄS MER