Sökning: "The Seven Sins"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden The Seven Sins.
1. VI LJUGER INTE HELT, MEN VI TALAR INTE OM HELA SANNINGEN - En kvalitativ innehållsanalys av svensk greenwashing
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : In the society of today environmental issues have a major impact on the agenda, which calls for the fact that organisations need to start prioritizing communication that strengthen their environmental profile. Since the demand for environmental friendly products and services increases the organisations need to work harder to market green products and services. LÄS MER
2. Hur säkrar Volvo en hållbar framtid? : En visuell retorisk analys av Volvos miljöbudskap i deras reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Increased environmental awareness and a desire to make environmentally friendly choices among consumers have meant that companies today feel an intense pressure to become environmentally friendly and to produce sustainable products. Especially when it comes to car companies that contribute a large part to greenhouse gas emissions. LÄS MER
3. Hållbarhetsexperter eller marknadsföringsjippo? : En kvalitativ innehållsanalytisk studie av begreppet Greenwashing inom svenska modeföretags hållbarhetskommunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna forskningsstudie är en kvalitativt undersökande studie av svenska modeföretags hållbarhetskommunikation utifrån en utvärdering av konsultmodellen The Seven Sins of Greenwashing. Studien ämnar att undersöka hur The Seven Sins of Greenwashing fungerar som ett verktyg och ramverk för att analysera svenska modeföretags hållbarhetskommunikation samt om greenwashing förekommer i deras gröna marknadsföring med hjälp av The Seven Sins of Greenwashing. LÄS MER
4. Är influencers kommunikation hållbar? : En innehållsanalys utifrån modellen “The seven sins of greenwashing”
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The purpose of the study is to review sponsored Instagram posts from influencers with a sustainable focus. This is to investigate how influencers communicate about sustainability in their sponsored posts and whether they are an appropriate choice for communicating about sustainability or whether it gives rise to greenwashing. LÄS MER
5. Fast fashion tvättar kläder gröna : en kvalitativ studie kring förekomsten av Greenwashing i hållbarhetsrapportering hos svenska fast fashion-företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund och problem: Fenomenet fast fashion erbjuder inte minst mode med låg prisbild för den stora massan samt nyheter varje vecka, utan bidrar även till massproduktion och masskonsumtion. Miljömässig skada sker under alla steg av en mode- och textil försörjningskedja, där expansionen av både produktion och konsumtion bidrar till ökad miljöpåverkan. LÄS MER