Sökning: "Tillväxt genom försäljning"
Visar resultat 21 - 25 av 35 uppsatser innehållade orden Tillväxt genom försäljning.
21. Från produkt till tjänst : Musik och digital marknadsföring
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Musikindustrins tillväxt under det senaste decenniet har varit starkt influerat av digitaliseringen över internet. Nedladdningen av musik, övergången från en konkret produkt till en immateriell tjänst och ständigt förändrade beteendemönster hos musikanvändare i den digitala miljön har resulterat i en hel del problematik för leverantörer och distributörer samt föranlett stora ekonomiska förluster. LÄS MER
22. A value chain analysis for timber in four East African countries : an exploratory case study
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : This study is a value chain analysis for timber in East Africa. It was commissioned by Vi Agroforestry, a nongovernmental organisation registered in Kenya, Rwanda, Uganda and Tanzania engaged in a rural development program that involves promoting tree planting and enterprise development (Vi Agroforestry, 2012). LÄS MER
23. Ompressning av inplastat vallfoder - från rundbal till småbal
Master-uppsats, SLU/Dept. of Animal Nutrition and ManagementSammanfattning : Många stall för hästar har bara ett fåtal djur och är ofta inte mekaniserade i samma utsträckning som stall för andra lantbruksdjur. Detta gör att det finns en efterfrågan från hästägare på ensilage eller hösilage i mindre balar, dels för att fodret ska hinna konsumeras av djuren innan det förstörs av den aeroba förskämningen, och dels för att mindre balar är lättare att hantera för hand. LÄS MER
24. Delat ledarskap : En studie av det delade ledarskapets betydelse för småföretagare
Magister-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Småföretagen har stor betydelse för Sveriges fortsatta utveckling och välfärd. De utgör en viktig del i näringslivets mångfald, i innovationsutvecklingen och för sysselsättningen i samhället. LÄS MER
25. Angry birds, Instagram eller Runkeeper? : En kvantitativ studie om vilka faktorer som påverkar individer vid val av mobilapplikationer
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Försäljningen av smartphones och mobilapplikationer är något som de senaste åren har haft en stadig tillväxt och inget verkar minska expansionen, snarare tvärtom. Idag står smartphones för en tredjedel av all försäljning av mobiltelefoner och det laddas årligen ned miljarder av tillhörande mobilapplikationer till dessa mobiltelefoner. LÄS MER