Sökning: "Varumärken som säljer en livsstil"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Varumärken som säljer en livsstil.

  1. 1. Vad säljer en influencer? - En kvalitativ studie om hur influencers strategiskt kommunicerar kring produkter på Instagram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Lindell; Sara Kulle; [2018]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; public relations; marknadskommunikation; influencers; influencer marketing; hög- låginvolvering; produktplacering; disneyfiering; relationer; professionalisering; varumärken; personliga varumärken; Social Sciences;

    Sammanfattning : Ett populärt och växande verktyg för företag att nå ut till sina målgrupper är att använda sig av influencers. Denna studie syftar till att skapa förståelse för hur digitala livsstilsinfluencers strategiskt kommunicerar produkter på Instagram i förhållande till identitetsteori, övertalningsstrategier och hög- och låginvolverings-produkter. LÄS MER

  2. 2. Ursäkta mig företaget, men vart tog identiteten vägen?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Thelin; Emma Jonsson; [2008]
    Nyckelord :Branschglidning; utvidgning av sortimentet; livsstil; varumärken; varumärkesidentitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Allt fler företag utvidgar sitt sortiment till nya branscher de ursprungligen inte förknippas med. ICA har blivit bank, Statoil säljer inte längre bara bensin och H&M ska nu börja med heminredning. Företag satsar nu inte bara på en produkt utan vill sälja allt under samma tak: det pratas om varuhusens återkomst. LÄS MER

  3. 3. Ett varumärkets styrka och dess distribution : en studie genomförd med utgångspunkt från varumärken som säljer en livsstil

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Louise Ahlström; Caroline Hjelm; [2001]
    Nyckelord :Business and economics; Brand; Lifestyle; Distribution; Staffan Hård af Segerstad; Ekonomi;

    Sammanfattning : Background: A strong brand is becoming an increasingly important factor when surviving on a competitive market. A strong brand can therefore be considered a strategically important resource. The relationship between a brand's strength and its distribution can decide the future of a brand in the long run. LÄS MER