Sökning: "Varumärkesplattform"

Visar resultat 6 - 10 av 26 uppsatser innehållade ordet Varumärkesplattform.

  1. 6. Varumärkets effekter på säsongsbaserade företag : En fallstudie på Glassmagasinet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Simon Goréus; Sara Heibö Sundstedt; [2019]
    Nyckelord :Brand equity; brand awareness; brands; barriers; seasonal companies; Barriärer; säsongsbaserade företag; varumärken; varumärkets effekter; marknadsmix; varumärkespyramid; strategisk varumärkesplattform;

    Sammanfattning : In today's competitive markets, a company’s competitive tools have gained greater importance. A company's brand has moved from being part of the company's marketing strategy, to a competitive tool that can be used to create and pass existing barriers. LÄS MER

  2. 7. Att putta fram ett varumärke i tiden - en rebranding av Sollentuna Golfklubb

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Frida Kindbom; Rebecka Skoog; [2019]
    Nyckelord :Varumärke; rebranding;

    Sammanfattning : Rebrandingen definieras som en förändring av hur en organisation uppfattas av konsumenterna vilket även kan beskrivas som skapandet av ett nytt namn, ny symbol, ny design med syfte att skapa en ny differentierande position i minnet hos intressenterna. Att överleva och lyckas som organisation handlar mycket om ens förmåga att utvecklas gradvis och därför är rebranding en viktig del av ett företags strategi. LÄS MER

  3. 8. Translucent concrete in product design : Implementation of a new segment of design products through Strategic branding

    Master-uppsats, KTH/Produkt- och tjänstedesign

    Författare :JULIA CASSEL; AGNES ÖSTEVIK; [2018]
    Nyckelord :Butong; product design; strategy implementation; strategic branding; prototyping; consumer market; brand positioning; brand identity; brand platform; design guidelines; standardised production; customisation; manufacturing; Butong; produktdesign; strategi; strategiskt varumärkesbyggande; prototyp; konsumentmarknad; varumärkespositionering; varumärkesidentitet; varumärkesplattform; designriktlinjer; standardiserad produktion;

    Sammanfattning : The company Butong is based on a patented process of casting concrete between two layers of bubble wrap, resulting in panels of translucent concrete. This material is mainly applied as panels in vertical gardens and light installations. Today, the business is based on projects that require custom made designs. LÄS MER

  4. 9. Kommunen och tillväxten : En systemisk-funktionell analys av Luleå kommuns roll i kommunens texter om tillväxt

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Sanna Forsberg; [2017]
    Nyckelord :Systemisk-funktionell grammatik; ideationell analys; myndighetstext; tillväxt; aktiv passiv;

    Sammanfattning : I detta examensarbete undersöker jag hur Luleå kommun framställs på kommunens webbsida. Under min praktik på Luleå kommun våren 2017 fick jag en chans att se kommunens arbete på nära håll och även diskutera kommunens viktigaste kommunikationsfrågor med anställda, och det är utifrån dessa erfarenheter jag har valt inriktningen för denna undersökning. LÄS MER

  5. 10. Kritiska aspekter och dess betydelse i en intern varumärkeskampanj : En studie om anställdas attityder för en varumärkeskampanj och dess påverkan

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Martina Karlsson; Susanna Vestin; [2015]
    Nyckelord :Internal branding campaign; customer satisfaction; Swedbank; brand platform; Intern varumärkeskampanj; kritisk aspekt; Swedbank; varumärkesplattform;

    Sammanfattning : Sammanfattning - Abstract  Titel: Kritiska aspekter i en intern varumärkeskampanj och betydelsen av dem En studie om anställdas attityder i ett fallföretag Författare: Martina Karlsson och Susanna Vestin  Handledare: Thomas Michel  Institution: Blekinge tekniska högskola Kurs: Kandidatarbete i företagsekonomi, 15 högskolepoäng  Syfte: Syftet med denna studie är att analysera och identifiera vilka kritiska aspekter som finns i samband med en intern marknadsförings kampanj.  Metod: En kvantitativ enkät kommer användas vars svar kommer testas i en hypotes. LÄS MER