Sökning: "Who konferenser"
Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden Who konferenser.
6. Teknik för dokumentering avmöten och konferenser
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Documentation of meetings and conferences is performed at most companies by one or more people sitting at a computer and typing what has been said during the meeting. This may lead to typing mistakes or incorect perception by the person who records. The human factor is quite large. LÄS MER
7. War of talent : Unga i IT-branschen: så attraherar och behåller du dem
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Employees with the right skills give competitive advantages. It is therefore important to retain existing staff with the right skills but also to attract new talent. In the IT industry, there is currently lack of competence and the need will increase in the future. LÄS MER
8. Skolutvecklingsarbete i praktik : En studie om hur insatser och stöd gynnar lärares vardagspraktik
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Skolutvecklingsarbete görs bäst när det uppstår från skolans eget vardagliga arbete. Det hand-lar om att systematiskt arbeta med att förbättra den egna skolan genom lärande och reflektion-er, det vill säga förbättra skolans vardagspraktik med stöd av forskning. LÄS MER
9. Att kommunicera hållbarhet : en undersökning av hållbarhetsdebatten via internet
Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : This master thesis is about sustainable city planning and its debate. It is also concerned with networking, communication and web-based communication. Theories of sustainable development are discussed, along with the importance of communication for sustainable development. LÄS MER
10. Konferera i solen? : En studie kring konsumentval inom konferensbranschen
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : In today's society, consumers get in touch with hundreds of advertising messages a day from companies. It is up to the consumer to choose the messages they want to listen to and ignore the ones they want. Today, there is an advertising saturation and this has implications for both producers and consumer. LÄS MER