Sökning: "afterschool teacher"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden afterschool teacher.

  1. 1. Skapande av relationer i fritidshem : En kvalitativ studie om fritidshemslärares strategier i arbetet med att skapa relationer med elever på fritidshem

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Sufian Idris; Gorgis Zadeq; [2023]
    Nyckelord :Afterschool; relationships; teachers; sociocultural; Fritidshem; relationer; lärare; elever; sociokulturell;

    Sammanfattning : Den här studien handlar om de strategier som fritidshemslärare använder för att bygga relationer med elever, samt vilka faktorer och svårigheter som kan påverka dessa relationer. Studien analyserar data från kvalitativa, semistrukturerade intervjuer med fyra fritidshemslärare från olika kommuner i Stockholm, Sverige, med hjälp av Lev Vygotskys sociokulturella perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Hur förhåller sig idrottslärare till den reviderade läroplanen? : En kvalitativ studie om hur lärare förhåller sig till den reviderade läroplanen, Lgr22.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Linn Thorén; [2023]
    Nyckelord :Curriculum; Interviews with teachers; Lgr22; PE and health; Primary school; Grundskola; Idrott och hälsa; Kursplan; Lgr22; Lärarintervjuer;

    Sammanfattning : In autumn of 2022, the new curriculum for primary school, preschool and afterschool (Lgr22) was introduced. It included revising the structure and content of the curriculum for PE and health. LÄS MER

  3. 3. Barns utbildningskontinuitet : En studie om vad som påverkar barns övergångmellan förskola, förskoleklass och fritidshem, samtspecialpedagogens roll i dessa

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Malin Johansson; Mathilda Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Filosofisk-; fysisk-; kommunikationsmässig och social kontinuitet; fritidshem; förskola; förskoleklass; kontinuitet; samverkan; samverkansidentitet; specialpedagog; utbildningskontinuitet; övergångar.;

    Sammanfattning : Övergången mellan förskola och skola kan för en del barn upplevas som utmanande.Tidigare forskning har pekat på komplexiteten i barns övergångar och vikten av attgod samverkan mellan alla aktörer i barns närhet sker, för att främja deraskontinuitet. LÄS MER

  4. 4. "Det sköna, som ett komplement till det sanna" En studie om elevens lärande, delaktighet och utveckling-genom dans, rytmik och musik som estetiska lärprocesser på fritidshemmet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Annica Andersson; [2022]
    Nyckelord :Aesthetic learning processes; dance; rhythmic; practical knowledge; music and eguality;

    Sammanfattning : “The beautiful, as a complement to the true” A study of the student's learning, participation and development - through dance, rhythmic and music as aesthetic learning processes at the after-school center. The purpose of the study was to investigate how the teachers in after-school centers work with students' learning, development and participation through aesthetic learning processes, and also to investigate how the work looks from a gender equality perspective. LÄS MER

  5. 5. Elevassistentens uppdrag på fritidshemmet : En kvalitativ studie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Charlotte Svahn; Josephine Timmann; [2021]
    Nyckelord :Student assistant; pupil; special assistance; School management; after-school teacher; Elevassistent; elev; särskilt stöd; skolledare; fritidshemslärare;

    Sammanfattning : This study aims to research the student assistant’s workplace situation at the after-school center, wherein we examine the various differences between how school leaders, parents and guardians aswell as student assistants handle their duties at the after-school center. These questions are as follows, ”What duties should the student assistant role encompass”, as well as”Which differences exist in the support which students with special needs receive during school hours respective to after-school hours”. LÄS MER