Sökning: "all reklam är riktad"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden all reklam är riktad.
1. Du kan inte lura ett barn, eller? - En undersökning om barns skydd vid personifierad onlinereklam
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : With the development of digitalization, personalized online advertising has grown worldwide. This means that companies, through so-called Cookies, collect personal data about the consumer to then create online advertising based on the consumer's interests. LÄS MER
2. Framtidsspaning för svensk mjölk : Identifiering av nyckelfaktorer för att öka konkurrenskraften i svensk mjölk genom jämförelse av strategier
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : I svensk livsmedelsstrategi som lanserades i juni 2017 skrivs det att konkurrenskraft är en viktig del i utvecklingen av Sveriges animalieproduktion och självförsörjning. Detta ska uppnås genom produktionsökning, expansion på inhemsk och utländsk marknad samt miljömål. Dock har trenderna under de senaste åren varit de motsatta. LÄS MER
3. All reklam är jobbig! Eller?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : We live in a society that is embossed by social media. It has gone from being a platform where you share photos and updates with your closest friends, to becoming a platform that influencers make a financial living on. Today it is almost impossible not to be exposed to advertisements on social media, whether it is ads or influencer marketing. LÄS MER
4. AI in Marketing – Curse or Blessing? : Impacts of Programmatic Advertising and Personalized Content on Society
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : With the help of Programmatic Advertising and the resulting personalized content, consumers can be targeted precisely and with the help of Artificial Intelligence. The associated use of customer data creates ethical conflicts. LÄS MER
5. "Vill du avregistrera dig?" : - En analys av konsumenters attityder tilladresserad direktreklam
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I den här studien undersöks konsumenters attityder till adresserad direktreklam och vilkafaktorer som kan påverka den. Med adresserad direktreklam menas all reklam som skickasdirekt till konsumenten, vare sig det är via mail, sms eller till en fysisk brevlåda. Datasamlades in via en enkät som distribuerats online via sociala medier. LÄS MER