Sökning: "anknytningsteorin"
Visar resultat 16 - 20 av 226 uppsatser innehållade ordet anknytningsteorin.
16. Introduktion - den viktiga starten för förskolebarnet : -
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Denna studie inriktar sig på att undersöka hur förskolepersonal förhåller sig till och arbetar med introduktionen i förskolan. Studien är en kvalitativa studie som grundar sig i sex stycken semistrukturerade intervjuer, som gjort på olika förskolor. LÄS MER
17. Ensamhet under covid-19 pandemin : En kvalitativ studie om ensamhet under Covid-19 pandemin för personer som bor på LSS-boende.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Purpose: The study aims to provide an overall picture of how the staff in housing with special services experience the loneliness of its clients in connection with the Covid-19 pandemic. Method: The empirical study is based on semi-structured interviews in connection with eight assistant nurses who work both at LSS accommodation and outside as accommodation support in their own homes. LÄS MER
18. Hunden - en läkande länk : En litteraturstudie om hundars koppling till barns välbefinnande.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : The purpose of the essay is to investigate, through a literature review, how children are affected in an environment with dogs in social work and in what way. The overview study focuses on two main questions: What is the dog's influence on the child's well-being? And in what ways and in what contexts can the dog be a tool in working with children in social work? To gather empirical evidence, the authors performed a review study in which seven articles were retrieved using the databases OneSearch, Social Services Abstracts and Academic Search Premier. LÄS MER
19. Barns övergång från förskola till förskoleklass : En kvalitativ studie om förskollärare och förskoleklasslärares erfarenheter av en trygg övergång
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka förskollärares och förskoleklasslärares erfarenheter av övergångar från förskola till förskoleklass. Fokus i studien är att se hur förskollärare och förskoleklasslärare arbetar för att skapa trygghet i en övergång. LÄS MER
20. Hur påverkas barn när de utsätts för missförhållanden i hemmet? : En kvalitativ studie om förskolepersonalens upplevelser av barnets mående och beteende till följd av olika missförhållanden
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : Studiens syfte är att belysa och undersöka hur förskolepersonal upplever att barns mående och beteende påverkas när de växer upp under missförhållanden i hemmet. Vi vill undersöka på vilket sätt personalen på förskolan uppmärksammar barnets mående och beteende. LÄS MER