Sökning: "annonsering på nätet"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden annonsering på nätet.

  1. 1. Användandet av artificiell intelligens för effektiv försäljning inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Emmy Bergman; Erica Drwiega; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; E-commerce; Machine learning; Deep learning; Natural language processing; Recommendation system; Chatbot; Artificiell intelligens; E-handel; Maskininlärning; Djupinlärning; Rekommendationssystem; Språkteknologi; Chatbot;

    Sammanfattning : I takt med den växande tekniska utvecklingen har e-handeln börjat ta en allt större plats bland konsumenter och företag. Möjligheten att göra inköp på nätet prioriteras högt, särskilt i samband med Covid-19 pandemin då e-handeln i många fall tog över helt från fysiska butiker. LÄS MER

  2. 2. Vikten av digital marknadsföring inom fastighetsmäklarbranschen : En studie om varför det är viktigt för fastighetsmäklarbyråer att marknadsföra sitt företag och sina försäljningsobjekt digitalt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Emma Bengtsson; Nina Eklund; [2021]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; onlinemarknadsföring; annonsering på nätet; sociala medier; fastighetsmäklarbyråer; synlighet;

    Sammanfattning : Problemformulering: Varför är det viktigt för fastighetsmäklarbyråer att marknadsföra sitt företag och sina försäljningsobjekt digitalt? Syfte: Förstå hur fastighetsmäklarbyråer använder digital marknadsföring samt förklara varför det är viktigt för fastighetsmäklarbyråer att marknadsföra sitt företag och sina försäljningsobjekt digitalt. Metod: I denna studie används en abduktiv forskningsansats. LÄS MER

  3. 3. RegressionModeling from the Statistical Learning Perspective - with an Application toAdvertisement Data

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Max Öwall; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Advertising on social media, and on Facebook in specific, is a global industry from which the social media platforms get their biggest revenues. The performance of these advertisements in relation to the money invested in the advertisement can be measured in the metric cost per thousand impressions (CPM). LÄS MER

  4. 4. Behandling av personuppgifter på grund av berättigat intresse i marknadsföringssyfte - Dataskyddsförordningens påverkan på intresseavvägningen enligt artikel 6 punkt f mellan integritetsintresset och kommersiella intressen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Salla Hiekkanen; [2018]
    Nyckelord :IT-rätt; EU-rätt.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker vilka möjligheter en privat organisation har att använda sig av personuppgifter utan samtycke på grund av ett så kallat ”berättigat intresse” enligt personuppgiftslagen (1998:204) samt lagen om elektronisk kommunikation (2003:389). Ett berättigat intresse föreligger när behandling av en uppgift är nödvändig för ett ändamål hos den personuppgiftsansvarige eller en tredje part som uppgifterna delas med om detta intresse väger större än den registrerades rätt till skydd mot kränkning av den personliga integriteten. LÄS MER

  5. 5. Annonsblockerare – Ett oönskat men nödvändigt verktyg mot webbannonser

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Henry Giang; [2016]
    Nyckelord :webbannons; annonsblockering; adblock; attityd; intrång;

    Sammanfattning : Annonsering på webbplatser har seglat upp som en av de stora affärsmodellerna på internet. Annonsörer förlitar sig på intäkter genererat från annonsering för att kunna erbjuda gratis tjänster på nätet för användarna. LÄS MER