Sökning: "arbetssätt och lärande minne"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden arbetssätt och lärande minne.

  1. 1. Hur kan multimodalitet och bildstöd i lärande med VR bidra till en mer inkluderande undervisning?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Anja Bisztron Ramneskog; [2023]
    Nyckelord :Nyckelord: Inkludering; Varierat arbetssätt; Minne; Motivation; Multimodal undervisning och Virtual reality;

    Sammanfattning : Arbetet handlar om hur multimodala verktyg kan bidra till inkluderande undervisning. Fokuset är på bildstöd undervisning där VR (virtuell verklighet) kan vara en möjlighet samt möjliga fördelar det bidrar till undervisningen i grundskolan. Inriktningen är att studera VR-teknikens och bildstöd undervisning för att se effekterna. LÄS MER

  2. 2. Hälsofrämjande och förebyggande insatser för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar : En fokusgruppsstudie utifrån skolsköterskans erfarenheter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Anna Bohlin; Ann-Charlotte Borgefeldt; [2018]
    Nyckelord :neuropsyciatric disabilities; ADHD; school environments; school nurses; student healt; neuropsykiatriska funktionsnedsättningar; NPF; skolmiljö; skolsköterska; elevhälsa;

    Sammanfattning : Neuropsykiatrisk funktionsnedsättning (NPF) påverkar elevens beteende och minskar signifikant funktionella adaptiva färdigheter i vardagen. Social kommunikation och interaktionsförmåga, språk, uppmärksamhet, känslor, motorisk prestanda, lärande samt minne är exempel på områden där påverkan kan visas. LÄS MER

  3. 3. När språket stör snarare än stödjer (When language disturbs rather than supports)

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Agneta Petersson; [2014]
    Nyckelord :appropriering; arbetsmetod; mediering; metakognition; motivation; språkstörning; verbal dyspraxi;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractElever med språkliga svårigheter utgör en sammansatt och svårdiagnostiserad grupp. En språkstörning får konsekvenser för tankeutveckling, minne, lärande och läsförståelse. LÄS MER

  4. 4. Mitt pedagogiska minne : IKT och lärande med PIM3

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Ritva Koivisto-Borén; [2013]
    Nyckelord :IKT och lärande;

    Sammanfattning : Sammanfattning I egenskap av Pim examinator harjag i min uppsats studerat hur pedagogerna omsätter sina Pim kunskaper i praktiken.  Jag har utgått från tanken, att pedagogerna har fått gedigna kunskaper i att använda IT tekniken i kommunikation och arbetssätt under sin utbildning i Skolverkets Praktiskt IT- och mediekompetens. LÄS MER

  5. 5. "DET DU LÄR MED KROPPEN FASTNAR I KNOPPEN" : Lärares uppfattningar om betydelsen av fysisk aktivitet i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Emma Jern; Sara Mogren; [2013]
    Nyckelord :Physical activity; movement; teaching; cognitive abilities; concentration; learning; memory; motor skills; Fysisk aktivitet; rörelse; undervisning; kognitiva förmågor; koncentration; lärande; minne; motorik;

    Sammanfattning : Fysisk aktivitet i undervisningen och dess inverkan på elevers kognitiva förmågor upplever vi som ett väsentligt inslag i grundskolans tidigare år. Syftet med studien har varit att undersöka omfattningen av lärares uppfattningar kring denna inverkan samt deras åsikter kring detta arbetssätt och dess effekter. LÄS MER